Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 14 juli 2010 18:42

Idag har jag mest glidit runt, när jag tittade på klockan och insåg att den redan var tio i sex fick jag en känsla av att tiden runnit ifrån mig, eller man kan nog mer beskriva det som att jag stannade för att kolla på en trevlig liten blomma vid vägkanten och plötsligt hade hela dagen gått. Bildligt talat alltså, vad jag ville komma fram till är att när jag är ledig gör jag ingenting men stortrivs ändå. Jag vaknade halv åtta efter ännu en svår natt. Det var Cornelia som väckte mig när hon ringde för att gratta mig till min antagning, hon hade inte sett det förrän imorse och jag var helt borta när hon ringde. Jag somnade om och vaknade först närmare halv tio, redo för dagen som skulle komma. Jag gjorde mig i ordning och utförde små sysslor här hemma. Mamma, Jacob och jag tog ut katterna och satt lite i den varma trädgården innan jag gick ner på stan för att möta upp Milla. Nere på Kristinas tog vi en tvåtimmars fika och pratade om allt möjligt. När vi skiljdes åt gick jag in på resbyrån för att höra mig för om priser, de hade faktiskt billigast förslag av alla de jag kollat upp, 1354:- skulle det kosta om det passar Malins familj att jag kommer just de datumen. Som det ser ut nu har de en semester som skulle planeras in i augusti så det krävs bara att det inte krockar.


Nu ikväll har jag solat en liten stund, läst en hel del och Skypat med Malin, för en dryg timme sedan gick jag till affären för att inhandla mat till kvällen, jag fick gå i två affärer och trots det fanns inte allting så jag fick planera om lite. Det blev krämig pastasallad med bacon och nu ska jag bara hitta orken att ställa mig i köket en halvtimme sådär.


En kvart framför tv:n hjälper kanske lite? Det skadar inte att prova, vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 14 juli 2010 09:51

Ppuh. Det är redan tjugotre grader ute och klockan har inte blivit tio ännu! Ännu en ganska dålig natt har jag nu lagt bakom mig och påbörjat onsdagen, tredje lediga dagen för veckan. Idag är planerna ungefär som igår, inte så många och stora men ändå trevliga och somriga. Vid ett ska jag träffa Milla för en långfika, vi kommer nog att prata om allt mellan himmel och jord, längesedan vi sågs nu känner jag. Vid fem måste jag i alla fall vara hemma för då ska jag ha en skypedejt med min Malin, ååh vad jag längtar, jag ska få höra mer om hennes roliga dagar och fantastiska nöjen och så hoppas jag att hon har lite svar till mig så jag kan planera min resa till henne som ska ske om en månad ungefär, jag måste bara få klartecken från hennes värdfamilj sen bokar jag flygbiljetter!


Annars blir väl det här också en dag i mängden som man minns mer för det stora svettflödet än någon annat. Hoppas att ni får en fin dag kära läsare, ha det så hörs vi senare eller imorgon, Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards