Alla inlägg den 7 juli 2010

O

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2010 22:39

Det är otroligt vad snabbt en dag kan gå, det känns som om det var alldeles nyss jag satt här och skrev om hur min dag SKULLE bli, nu är det kväll, nästa natt och jag ska snart sova. Men i vilket fall som helst så blev min dag som det var tänkt. Jag och mamma gick en snabbrunda på stan, kikade på marknaden och kände oss färdiga efter sådär en halvtimme, ingen höjdare direkt. Jobbet var helgalet, så mycket folk har jag aldrig varit med om, där. Kund efter kund efter kund kom och tre timmar gick direkt. Det påminde om Trendie på Kristianstadsdagarna eller förra året hos Voja, varenda dag. Efter jobbet tog jag en snabbdusch innan jag och mamma åt lite lax. Till matchen stoppade jag i mig alldeles för mycket marknadsgodis och nu ska jag krypa ner i sängen till lite komedi på sexan, jag bör somna runt tolvtiden eftersom det är uppstigning vid halv nio imorgon, sen väntar ännu en jobbdag, Puh!


Vi hörs och ses helt enkelt. Godnatt på er!

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2010 09:28

Dagarna går snabbt när man har roligt, ja det är väl allmänt känt ändå. Och mina tre lediga dagar gick väl snabbare än snabbt för nu sitter jag här igen, onsdagmorgon, om en och en halvtimme går jag på ytterligare ett sjutimmarspass nere på Caféet.


Det ska ändå bli skönt att jobba, det är ju så roligt och nu när Killebom drar igång så händer det ju lite mer i vår annars så tysta stad. Mamma är i badrummet och gör sig iordning sen ska vi gå ner en runda på stan, känna på marknaden lite och försöka hitta på något roligt innan jag börjar. Jag jobbar varje dag under Killebom, ganska sent också så jag hinner inte med mycket, det gör inte så fasligt mycket trots allt, det är väl ingen höjdarfestival när allt kommer omkring.


Jag slutar sex ikväll och börjar tio imorgon så jag antar att det inte blir så mycket mer som händer när jag kommer hem efter jobbet, ska kolla Tyskland Spanien med familjen åtminstone. Om bläckfisken Paul har rätt denna matchen också är det kanske inte någon idé? spanien går till final och Tyskland får slåss om bronset. Vi får se vi får se, hoppas ni får en fin dag, cheers!

Ovido - Quiz & Flashcards