Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 6 juli 2010 22:38

Tisdagen har kommit och snart även gått, dagen började tidigt då det var så varmt att jag inte orkade ligga kvar i sängen, sover fruktansvärt dåligt i denna värmen får jag ändå lov att säga. Men det som är positivt med att sova dåligt på morgonen är nog ändå att man somnar i tid på kvällen. Imorgon är det ju tidig uppstigning, om jag orkar sova ända till nio vet jag visserligen inte men jag får inte sova längre, det är en sak som är säker. Vid elva börjar jag jobba, innan dess ska jag hinna göra mig iordning och gå en runda på stan med mamma och köpa marknadsgodis, mmm.


IDag vid tio hade jag tid hos frissan, fina Alexandra gjorde mitt hår fräscht igen, nu är det ljust och klippt, topparna är i trim! Jag var färdig runt halv ett ungefär och vid den tiden körde jag hemåt för att äta lite lunch och sedan åka på utflykt med min mamma och bror till Humletorken. Vi fikade och tittade lite i den mysiga shoppen.


På eftermiddagen lagade jag tacos som vi åt här hemma, riktigt lyxigt med sådan mat en tisdag må jag säga. Annars har vi kollat på fotboll, Holland i final är väl rätt skoj ändå, även om jag höll en liten tumme för Uruguay. Nu ska jag sova, eller försöka, har en vetebot i frysen som jag ska hämta upp till vår hemska ovanvåning och hoppas att jag lyckas somna med lite kyla i sängen. Vi hörs imorgoneftermiddag antar jag, ska bli skönt och kul med lite jobb, ha det så bra och Godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards