Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 5 juli 2010 16:13

Vilken dag, hettan är nästan olidlig, fast man ska såklart inte klaga när det väl är härligt väder. Först åkte i alla fall jag och mamma in till Kristianstad, jag hade tid tio över elva hos optikern och var lite nervös att de, precis som min förra optiker sa för drygt tre och ett halvt år sedan att det var ett litet brytningsfel men att jag inte behöver glasögon ännu. Lyckligtvis (kanske inte är rätt ord) hade jag tur och fick mina misstankar bekräftade denna gången. Jag är närsynt och har ett litet brytnings- fel som åtgärdas med ett par läsglasögon som jag även kan ha när jag kollar på TV, kör bil och sitter vid datorn. Jag valde ut ett par fyrkantiga med lite silvrig båge, sådär lagom nördiga och rätt snygga!


Mammsen och jag åt lunch på La finestra, pasta med soltorkade tomater, basilikapesto, vitlök och parmesan, Mums! Sedan gjorde vi ett par ärenden på stan, jag köpte två tröjor på Randiga ruta, min favoritaffär all times, en rosa långärmad med pajlettliknande detaljer och djup ringning i ryggen och en vit tunika-liknande tröja med luftiga snygga ärmar. Vi åkte hem och vilade lite innan det bar ner till stan här i Sölvesborg, jag köpte två handdukar och en fin ljusdetalj för ett presentkort jag fick på studenten, sen köpte jag en till tröja faktiskt, en svart vid tröja med en stor beige rosett på ena axeln. Mamma, jag och Jacob fikade på glass vid Ritz innan vi nöjde oss och gick hem i det fina vädret. Nu ska jag gå ut snart igen i det fina vädret var det tänkt och sen får vi se vad jag gör resten av kvällen. Imorgon ska jag klippa mig och färga håret, riktigt skönt med lite uppfräschning. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 5 juli 2010 08:16

Tiden går så snabbt, det är snart fyra veckor sedan jag tog studenten, det är läskigt vad lätt man vänjer sig vid sommar, sol, värme, ledighet och allt härligt det innebär.

Idag är jag ledig för min andra dag i sträck och det är väldigt skönt. Jag hade ställt klockan på nio men hör och häpna, jag har varit vaken och uppe sen drygt kvart i åtta. Jag passar på att gå upp om jag ändå är pigg för då slipper jag ligga sent ikväll och försöka sova, att vända på dygnet är ingen hit när man ändå ska jobba om två dagar.


Idag ska jag och mammsen åka till Kristianstad för att gå hos optikern för min skull, sen åker vi nog ut en vända till min mormor för att hälsa på och lämna tackkort från studenten. Jag belv färdig med alla kort igår, så skönt, det har varit en hel del pysslande och trixande men det gick ihop med alla. Vi kanske går en liten runda till i Kristianstad, mamma och jag. Själv har jag lust att handla upp något presentkort, men det är lika bra att vänta med det tills jag behöver det.


Nej om jag skulle chansa och hoppa in i duschen tidigare än jag sa till mamma, hon är ändå inte uppe så jag kanske hinner fila lite på vårt tajta tidsschema. Ha det gott alla läsare. Vi hörs lite senare idag, hoppas ni får en fin dag på stranden eller var ni nu ska vara.

Ovido - Quiz & Flashcards