Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Sofia Ohlsson - 3 juli 2010 17:28

Hej och God dag, jag sitter här på mitt rum och somnar snart av utmattning för veckan som varit och av värmen också. På tv är det fotboll, tyskland mot Argentina, jag hejar på dem som vinner. Ikväll ska jag äta mat med min mamma i trädgården och bara slappa. Fem arbetsdagar har jag nu genomfört varav fyra på raken, nu väntar tre dagars ledighet men jag ska minsann inte ligga på stranden och slappa, när man jobbar så mycket får man passa på att hinna med alla ärenden på den lediga tiden och i veckan ska jag bland annat till frisören och optikern, sweet!


Igår var jag och mamma i Ronneby för att se Diggiloo som jag tidigare nämnt. Det blev en rolig och trevlig kväll med mycket skratt och bra underhållning. Vi åt en massa gott, bland annat min hemmagjorda pastasallad, sockerbullar och remmar som fanns att köpa, remmar är bäst! Showen varade mellan sju och tio med en lite för lång paus, vi frös mamma och jag så vi åkte faktiskt hem en kvart-tio i tio. En mycket trevlig kväll helt enkelt!


Idag har jag ju jobbat, jag började halv nio och slutade klockan tre. Sedan dess har jag umgåtts med min familj i trädgården och så åt vi glass på glassbåten. Nu har vi bara varit hemma och tagit det lugnt, min bror har hunnit åka iväg och mamma vilar nere så jag tänkte sminka av mig och också vila en stund, ha Skype på om Malin hinner hem så vi kan prata, vi får väl se! Hoppas ni har en fortsatt bra dag, Hej i värmen.

Av Sofia Ohlsson - 3 juli 2010 07:59

"Idag kommer rekordvärmen". Ja men vad trevligt då, vad trevligt för alla er som är lediga och kan åka till stranden, mycket roligt. Själv ska jag stå bakom varma diskar sex och en halv timme. När jag kommer hem är det inte läge för stranden, nej det är lite för sent och i ärlighetens namn är jag inte så intresserad, inte då i alla fall, det får vara i tid annars kvittar det.


Men jag är inte bitter, inte så hemskt fruktansvärt mycket som jag kunde varit. Jag ska ju jobba och tjäna ihop lite mer pengar så det tar ut sig ändå det där. Men visst har det varit en fin sommar hittils, och att jag jobbat större delen av tiden är ju inte så farligt egentligen.


Nu ska jag traggla mig ner till stan, vi hörs och ses, lova mig att ni har det riktigt bra och njuter ni som faktiskt får möjligheten. Hej med er så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards