Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 30 juni 2010 18:28

God dagens, snart är det mesta av den här dagen förbi, tänk att klockan hunnit bli halv sju redan, om en halvtimme är det tolv timmar sedan jag steg upp, det ni! Jag har åtminstone haft en bra dag på jobbet, ytterligare sju timmar är avklarade och jag är väl uppe i 35 timmar nu, inte så fasligt mycket men drygt en tredjedel av mina arbetsdagar för den här "perioden" är avklarade. Jag jobbar alltså imorgon, fredag och lördag också. Sen jobbar jag nästa vecka onsdag till lördag. Efter det har jag två veckors ledigt då jag ska jobba i Åhus, men det tar vi då, jag vet fortfarande inte riktigt hur mycket, när jag börjar och slutar om dagarna och hur alla arbetsuppgifter ska utföras, nej det tar vi då. Efter mina två veckor i Åhus har jag tre fem-dagarsveckor på Kristinas kvar, sedan två veckors sommarlov och sen vet ingen vad som händer. Vi hoppas på ett positivt besked från Universiteten helt enkelt.


Idag har jag och mamma ätit ekologisk pizza från Edgars till middag, de är så goda och annorlunda deras pizzor, saftiga, smakrika och så ekologiska då såklart. Vi har även handlat lite, på fredag ska nämligen jag och mamma på lite utflykt på kvällen så senare ikväll ska jag förbereda inför vår mat. Annars ska jag nog bara läsa lite och ta det lugnt ikväll, hoppas på att jag kommer i säng och lyckas somna innan tolv inatt, det underlättar för morgondagens uppstigning nämligen. Ja men vi hörs imorgon en stund, hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 30 juni 2010 08:13

HEJ, upp tidigt igen, inte helt fel, lite halvjobbigt också eftersom även denna natten var jobbig att sova på, jag gissar att det är värmen! Men nu är jag pigg och redo för ännu en dag i Konditoriets tecken. Jag börjar nio hela veckan så jag behöver nog inte gå förrän om en tjugo minuter sådär, ska ju ändå hinna inom och köpa mig lite lunchmat på Kmarknad.


Igår hade jag en jättebra ledig dag, jag och mamma åkte ju till Karlshamn, vi skulle provköra bil och det hela slutade med att kontrakt skrevs på och vi har äntligen en ny bil. Men innan affären slutfördes hann vi vandra lite inne i Karlshamn city, vi åt lunch och fikade, tittade i affärer och hade det allmänt trevligt.


Jag har inte så mycket andra planer för dagen, borde ringa Alexandra och boka tid för klippning och ringa Smarteyes för synundersökning, jag blir lite halvgalen för ibland känns det som om jag har jättedålig syn på mitt högra öga, om jag håller för det vänstra så är allt jätteblurrigt och svårt att läsa, men en annan gång är det kanonbra och jag behöver inte alls glasögon, känns sådär att betala 300 kronor för en synundersökning om det ska bli samma svar som sist; "Du har ett brytningsfel på höger öga men det är inte så allvarligt, om du får ont i huvudet så är det bara att gå iväg från datorn eller lägga ner boken en stund och börja om lite senare". Ja vi får se på det där helt enkelt.


Nu får jag skynda mig skynda mig. Vi hörs nog senare ikväll, hoppas ni får en bra dag i solen. Hejdå!

Skapa flashcards