Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 28 juni 2010 19:13

God dag, god kväll, varm kväll, trött kväll, slö Sofia.


Ja jag kan sitta och hitta på adjektiv för min måndagkväll i all evighet men det vore ju inte särskilt roligt. Istället ska jag berätta lite om min dag som varit trevlig, om än lite sorglig att ha behövt jobba på. Mina timmar är fortfarande 9-16, det är en bra tid, sju timmar är lagom mycket dessutom. I början av dagen var det oerhört mycket att göra, alla skulle ha något från det trevliga fiket, fika eller en macka att ta med till stranden. På eftermiddag lugnade det ser sig som det brukar vara och jag gick sakta in i min lilla dvala som jag fortfarande befinner mig i. När jag slutat gick jag till Konsum där mamma mötte mig och tillsammans handlade vi lite. Hemma lagades det Spaghetti Carbonara och så har jag sovit tjugo minuter också.


Ikväll ska jag försöka se Brasilien-Chile och om resultatet verkar någorlunda stadigt mot slutet så ska jag lägga mig innan matchen är slut. Jag hoppas somna direkt och det vore bra för imorgon ska jag upp relativt tidigt igen. Jag är visserligen ledig men det är ändå saker som ska hinnas med. Sen jobbar jag onsdag till lördag, samma pass som tidigare förutom på lördag då jag får gå hem redan tre. Hoppas ni har en bra dag i värmen, själv somnar jag snart. Ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 28 juni 2010 08:19

God morgon, måndagen är här och så är även en ny vecka med nya äventyr. Det var lite kämpigt att gå upp i morse, men strax innan sju gjorde jag slag i saken och gick ner till badrummet. Det är fruktansvärt vad trött men är varje morgon, oavsett hur sent eller tidigt man lyckades somna.. Fast än så länge har jag bara lyckats somna sent, kan det ha något med saken att göra?


Nu är jag i alla fall redo för en dag på jobbet, håret är nytvättat och uppsatt i en tofs trevligt att jag alltid lyckas jobba på ställen där man ska ha uppsatt hår och dresscode, fast jag måste erkänna att det är riktigt skönt att slippa tänka på hur man ska se ut och vad som blir finast. Idag är en sådan dag då det antingen kommer jättemycket folk för att alla vill gå och fika på stan, eller jättelite folk för att alla vill sola på stranden. Vi får väl se helt enkelt. Hoppas ni får en bra dag i värmen.


Ha det bra, Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards