Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 27 juni 2010 21:30

Jag har alltid hatat söndagar, avskytt dem, ångesten kommer krypande redan när man vaknar och det brukar alltid sluta med att ingenting blir gjort och ångesten har i sin tur dubblats under dagen på grund av detta.


Men idag har det varit en fantastisk dag, en underbar söndag som jag spenderat ihop med min familj, i trädgården, på stranden och i köket. Det började med att jag gick upp i hyfsad tid, jag tror klockan var strax efter tio och jag masade mig ur sängen för att gå ut i trädgården och läsa lite. Mamma och jag tog ut katterna så de fick springa runt lite och lufta sig. Därefter skrev vi en matlista eftersom mamma kom med den briljanta idén att vi skulle köpa en engångsgrill för dagen så vi också kunde grilla, som alla andra. Det är sällan vi hela familjen äter samma mat, samtidigt så vi började planera en riktigt somrig middag. Jag och mamma handlade och slappade tillsammans i trädgården på eftermiddagen. Vid två-tre tiden bakade jag en äppelpaj fast jag bytte ut äpplena mot jordgubbar som vi hade i vår kyl, det blev jättegott och vi åt pj och glass tillsammans i trädgården alla tre. Jag läste lite till, tog det lugnt och bara hade en ledig dag tills det var dags att laga mat, något som jag brukar stå för här hemma. Jag marinerade laxbitar, fixade till en god sallad och ugnsbakade nypotatis med rosmarin och flingsalt. Mamma och Jacob fick stå för grillandet i trädgården, det var bitar av gruillspjut dessutom, förutom laxen. Vi njöt av en riktig sommarmåltid på trädäcket och satt ner tillsammans som en familj, ganska ovanligt för oss då min bror ofta äter med kompisar eller annan mat, själv.


Jacob åkte iväg med en kompis på kvällen, de ska vara i Landskrona ett par dagar och jag och mamma åkte en sväng till Torsö. Klockan var kvart över sju när vi kom fram så det var mer av en liten utflykt tillsammans, vi satt på en filt ett tag och pratade en hel del. Nu ikväll har vi kollat på matchen Mexico-Argentina och vi hejar så klart på Argentina. Jag ska gå ner och fortsätta kolla nu, hoppas att ni haft en fin dag. Det har verkligen jag! Imorgon väntar jobb så vi hörs när vi hörs helt enkelt. Ha det bra, Godnatt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards