Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 26 juni 2010 23:37

Hej bloggen! Idag har det varit en röd dag men jag skulle nog mer beskriva den som blå och varm. Härligt väder, blå himmel, gul strålande sol och riktig sommarvärme. Midsommardagen kallas det och i ärlighetens namn så är jag ganska uttråkad av alla "dagar" som Juldagen, påskdagen, midsommardagen, allahelgonadagen osv. Röda dagar är tråkiga, speciellt om de infaller en lördag eftersom det är en röd dag dagen efter.


Men jag sov ut, tillät mig själv att vila tills jag ville gå upp, idag vr det tjugo över tio. Jag tittade på ett avsnitt Medium och läste lite i min bok, lagade mat till mig själv och rensade samtidigt nere i köket. En röd dag helt enkelt, jag gjorde det jag ville och kände för. Vid tvåtiden var det andra bullar, jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning för Malins Farewell-party eftersom hon åker till England på Torsdag, det var mycket trevligt med glada gäster, god mat och rolig underhållning. Jag träffade bland annat Sebbe och Frida från min förra klass och vi snackade en hel del, spelade kubb och hade roligt ihop.


Mamma hämtade mig innan och nu ska jag snart krypa ner i sängen igen. Jag är trött, glad, nöjd och framförallt, sugen på ett avsnitt Medium, Godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards