Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 juni 2010 20:54

God morg, god middag, god kväll. Ja en hel dag har gått och jag har inte skrivit här alls. Det har självklart sina förklaringar och samtidigt har det varit väldigt skönt att tänka på annat. Jag gick upp tidigt idag efter att ha somnat alldeles för sent. Jag tror klockan var nio när jag vaknade till Jennifers klocka, det gjorde inte hon... Efter jag väckt Jennifer så hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning för dopet som skulle starta halv ett i heliga trefaldighetskyrkan i Kristianstad. Det var ett fint dop och lilla Theodor var en fin liten bebis, snäll och tyst, lite nyfiken. Jag älskar bebisar, speciellt "mina egna" som just min kusin eller mina katter.


Vi åt smörgåstårta och kladdkaketårta i församlingshemmet och jag började få en liten huvudvärk som växt till sig under hela dagen. Jag och min bror åkte hem rätt tidigt ändå och jag kollade in kungabröllopet på TV medan värken övergick till feber.


Jag sov ett par timmar, när mamma kom hem åt vi lite och sen har jag spruungit mellan ovan-och nedanvåningen. Här uppe är det fotboll på TV och där nere kollar mamma in bröllopet fortfarande. Imorgon ska jag bara vila och hoppas att huvudet vill lugna ner sig lite och att min feber är borta. På måndag börjar jag ju jobba, en liten ministart får man väl kalla det för jag jobbar tre dagar mellan 9-16, väldigt sköna pass faktiskt. Nu ska jag besluta om jag lägger mig i sängen eller går ner och intar soffan, spelar inte så stor roll, här vid datorn orkar jag inte sitta. Hoppas ni haft en bra dag och en fin helg hittills. Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards