Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 16 juni 2010 22:31

Vilken dag, vilka äventyr! Det är de spontana och oplanerade dagarna som riskerar att bli de bästa också! Idag hade jag en riktig sommarlovsdag, vädret var underbart, varmt och soligt. Mamma och jag gick omkring i Kristianstad mellan elva och två, vi handlade bland annat saker till mina tack-kort till studenten. Vi ska nämligen göra dem själva så vi var inne i den söta lilla pappershandeln, jag älskar verkligen att pyssla! Vi åt god lunch på Duvanders och träffade på mammas gamla moster som jag inte sett på tretton år.


Vi handlade upp våra presentkort på Borett, ja jag handlade upp hälften av mitt i alla fall, det fick bli stekspade, ballongvisp, pensel (ägg-och marinadpensel ni vet) mått som matsked, tesked, deciliter osv. Ett serveringsfat som jag länge kikat in och så salladsbestick. Därefter åkte vi en sväng till hennes lägenhet och sen uppstod en jobbsituation. Mamma behövdes på rosenhälla spa i Brösarp och istället för att ta tåget hem valde jag att följa med. Jag har ju tillbringat många dagar i Brösarp eller åtminstone områdena runtomkring i min barndom så det var ett kärt återseende. Medan mamma jobbade så läste jag, fikade, gick omkring lite och sov en pyttestund i bilen. En halvtimme innan mor min slutat gick jag upp till det nyöppnade spaet och fick en rundtur av en av ägarna, så mysigt där var!


Nu ikväll har jag och mamma ätit ekologisk pizza, druckit ekologisk läs och kollat på fotboll tillsammans. Jag skrev in det allra sista i fotoalbumet som nu är så gott som färdigt, mysigt med pyssel som sagt. Nu ska jag sova, kikar väl in Scrubs lite innan jag slocknar. Hoppas ni haft en bra dag, vi hörs mer imorgon, Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 16 juni 2010 09:51

Och så var det onsdag idag, ny dag nya möjligheter. Likt alla andra dagar så har jag ganska valfritt program men lyckligtvis har jag planerat in lite aktiviteter så dagen kommer inte helt gå förlorad. Om en liten stund åker jag och min kära mor in till Kristianstad för shopping, affärrundor och annat trevligt. Jag vet inte när vi åker hem igen men det får väl betraktas som en halvdag med lite roligheter ändå. Resten av min dag ska jag fördriva genom att läsa böcker, slappa och titta på Fotboll. Ljuva sommarlov.


Andra roligheter är att klassen har börjat prata om en återträff, så himla roligt. Mer om det senare, nu får jag väl borsta gaddarna så vi kan åka någon gång. Cheers på er!

Ovido - Quiz & Flashcards