Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 14 juni 2010 22:22

Sedan jag sist skrev har jag hunnit med lite mer typiska sommarlovspåhitt så som att slappa och läsa. Vilket underbart påhitt också, jag låg i vår soffa och läste ur I know why the caged bird sings och det är nog också det bästa med lov. I hela mitt liv har jag varit en liten läslus men under min gymnasietid har det mest varit läroböcker som gällt. Vid halv sju kom Helena hit och vi gick en timmes långrunda, det blev en massa välbehövligt snack helt enkelt. Tillsammans gick vi hem till mig, vidare till affären där hon hjälpte mig att handla och sen skiljdes vi åt utanför hennes hus. Tanken är att vi ska gå en runda imorgon också, trevligt värre!


Nu ikväll har jag ätit för mycket igen, tittat på Italien i fotbolls-Vm och nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på sexans humorprogram, så skönt att sova när man vill och vakna när man känner för det, inget att klaga på där alltså! Hoppas ni har det bra vi hörs säkert en stund imorgon. HEJ med ER.

Av Sofia Ohlsson - 14 juni 2010 14:25

Hej hopp, måndag är här. Den där måndagsångesten som normalt brukar infinna sig är som bortblåst och har vi tur så återvänder den inte på ett par månader. Ja nästa måndag inleder jag ju veckan med jobb men det är ganska roligt att stå i café, ni borde prova på det någon gång! Så vad har jag hunnit med nu, jo jag gick upp i tid för en gångs skull, redan halv tio var jag ur sängen. Det var bestämt att delar av det gamla dansgänget skulle träffas på en fika, spontant för min del då jag fick reda på det kvällen innan. Men jag hade lite saker att ordna med så först började jag med att gå tillbaka till skolan för att hämta ut ordentliga betyg, denna gången står det att jag gått musikprofil annars såg dem ut som de skulle!


Jag gick ner på stan och kikade lite lätt i någa affärer innan en tre-timmars fika med Becca, Krisse, Linn och Sofia påbörjades. När jag gick hem gick jag inom Chic Idé där jag har presentkort, tänkte faktiskt handla handdukar men ska vänta lite och se om hon får in något fint innan jag handlar upp det. Det får bli mycket sånt nu, jag har ju redan mycket för ett hem men långt ifrån allt.


N här hemma har jag bland annat mejlat fotoföretaget så att jag inte behöver betala mina balbilder, en av många fördelar med att vara med i elevrådet. Visst lägger man mycket av sin tid på att ordna, ringa runt, bestämma grejer och hjälpa till men det brukar ändå bli så att man får lite grejer gratis samtidigt. Nu ska jag kolla på resten av Danmark-Holland-matchen och läsa lite i min bok. Sedan behöver jag nog städa undan på rummet, har blivit riktigt trött på alla mina fula söndriga kläder som tar plats, och det är så stökigt här USCHA. Men vi hörs bloggen och allt gott folk, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards