Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 3 juni 2010 18:50

Torsdag torsdag, här var det torsdag. Dagen har gått i solens tecken och underbart har det varit. Min dag började vid kvart i nio, då befann jag mig på skolan, för första och förmodligen sista gången körde jag dit. Det tog uppskattningsvis fyrtiofem sekunder att köra. Som tur var handlade det inte om lathet, nej utan mer om elevrådets nyinförda bulldag. Tillsammans körde jag, Max och Rasmus till bageriet vid gamla skofabriken för att hämta ut 800 bullar av olika slag. Det var Sockerbullar, Kanelbullar, Kokostoppar och Wienerbröd. Vi lastade in alla backar i våra bilar och sedan ut på skolan igen. Vi körde upp med drygt tvåhundra till TLC, en del av skolan som ligger lite längre bort, och vid kvart i elva började utdelandet. Två timmar senare var eleverna på skolan betydligt nöjdare och nästan alla våra bullar var slut. En mycket trevlig och lyckad grej helt enkelt.


Vi hade ett kort sista klassråd och sen hade jag min sista pianolektion innan jag gick hem. Hemma hann jag inte vara länge, mamma var nämligen på väg till Kristianstad och jag åkte med henne i bilen dit. Nu är studentskor och lite fina kläder inhandlade och jag känner mig ganska belåten med dagen.


Just nu är jag fruktansvärt trött, jag känner att hela huvudet är tungt och om jag lägger mig ner somnar jag nog snabbt. Klockan är dock inte mycket, ett par timmar till bör jag klara av. Det får bli att jag umgås med min lilla familj en stund. Hoppas ni haft en bra dag och får en lika bra kväll, vi hörs, HEJDÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards