Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 1 juni 2010 20:23

God dag i stugan! Kvällen har anlänt och ännu en slapp och rolig dag har passerat. I skolan hade vi betygssnack på båda lektionerna och vid kvart över tolv påbörjade vi förberedelserna för bakandet. Vi var ett par tjejer i klassen som gick ner till Ica för att handla ingredienser och annat trevligt till morgondagens mysavslutning.


Jag, Malin och Kajsa samlades hemma hos mig för att baka chokladbollar och vid halv tre åkte de hem. Sedan dess har jag och mamma hunnit med en runda till Bromölla Möbelaffär, jag hittade lite saker som jag vill köpa och hoppas kunna köpa om två månader sådär. Därefter körde jag ner en runda till Sölvesborg, framkallade lite foton som jag ska klistra in i mitt samlingsalbum och beställde mina studenttårtor på Kristinas. Allting närmar sig och det känns superbra! Jag och mamma åt tonfisksallad och sedan dess har jag mest suttit här och tagit det lugnt.


Snart börjar family guy, följt av The good Wife och sedan blir det läggdags för min del. Nu ska jag räkna bladen som är kvar i mitt album. Hoppas ni haft en bra dag och får en lika bra kväll. Hej med er :)

Av Sofia Ohlsson - 1 juni 2010 09:36

God morgon världen! Ännu en ny dag är här och för tillfället så bara njuter jag av tillvaron. Jag fick sova till kvart i nio ungefär sen gick jag upp för att göra mig iordning. Fortfarande ganska förkyld och ögonblicket då man går upp är värst. Då är näsan helt igentäppt och halsen värker. Men nu mår jag bra och är redo för en två-lektionersdag i skolan. Samhällskunskapen börjar gå mot sitt slut, vi har till och med lämnat in böckerna så jag tror nog inte det blir mer än betygsprat eller kanske något annat lätt. Efter lunch så har vi naturkunskap och det är om läraren rättat proven annars har vi nog inte heller en massa saker för oss direkt. Kanske fortsätter vi med genetiken i och för sig.


Efter naturkunskapen ska vi gå ner och handla lite ingredienser till bakstöket som halva klassen ska hålla på med inför morgondagen. Jag, Malin och Kajsa ska hem till mig och göra chokladbollar, MÅNGA chokladbollar.


Om en kvart börjar skolan så jag måste nog röra på mig. Vi hörs senare, ha en bra tisdag!

Skapa flashcards