Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 21 maj 2010 09:17

Hej bloggen! Idag är ingen vanlig skoldag, ingen naturkunskap eller svenska b på eftermiddagen. Nej men eftersom jag var så smart och planerade in ett styrelsemöte idag klockan 10.00 så sitter jag här, tidigare än en vanlig fredag och ska till skolan ändå. Men det gör inte så mycket för våra möten brukar vara ganska roliga. Vi har ett par punkter att ta upp men jag beräknar ändå vara hemma senast tolv ungefär.


När jag kommer hem tänkte jag hoppa in i duschen, jag ville inte offra den lilla sovmorgon jag skulle få och gå upp redan vid åtta för att hinna duscha utan tänkte ta det sedan istället. I eftermiddag tar jag tåget till min far, jag ska på informations -möte med mitt jobb i Åhus imorgon och passade på att planera in ett besök. Men jag åker hem på lördag iallafall, någon gång på eftermiddagen tar jag mig hem så jag kan sova här hemma eftersom jag jobbar på Kristinas Konditori på söndag. Det ska bli trevligt och ännu trevligare är att efter jag jobbat är tanken att vi ska åka till Lund. Jag älskar sådana lite spontana resor med familjen, speciellt till Lund!


Men om jag skulle ta och fokusera på den här dagen istället. Jag ska bara ta på mig en ordentlig tröja sen går jag bort till skolan för at förbereda inför mötet litegrann. Vi hörs när vi hörs, Hej på er!

Av Sofia Ohlsson - 20 maj 2010 18:01

Hej Tors Dag, du har varit en fin dag idag, trevlig, underbart väder och goa vänner, skolan är lite av en fröjd för tillfället.


Hela dagen startade när jag klev upp ur sängen, BUStidigt var det och endast lyckan över att få sova till nio imorgon fick mig att masa mig upp. Men jag gick faktiskt och la mig igen för att sova tjugo minuter extra, det tyckte jag mig förtjäna. Men tio över sju var det bara att inse faktum, skoldagen hägrade och jag gjorde mig iordning, det blev så sent att jag inte hann blogga imorse. Första lektionen var svenska c och vi skulle hålla avslutningstal, när jag, som andra person ut, var färdig insåg jag att jag är helt färdig med svenska c-kursen, hur skönt är inte det liksom? Därefter hade vi engelska c och även där är vi så gott som färdiga. Vi kollade på Brave Heart, jag gillar inte den sortens filmer, inte alls min stil, men majoriteten av gruppen tyckte att det skulle vara kul att se den så det fick bli så. Vi hade lunch och sedan, TADAM, gymnasiets allra sista prov i form av naturkunskap b. Efteråt kändes det rejält bra, mest för att det var över, inte för att jag får full pott kanske, men nog ska jag klara mig i naturkunskap också. Min lärare frågade vilket program jag skulle söka till och efter att jag berättat det sa han faktiskt att "Det kan jag tänka mig", jag tror det är en komplimang.. Så det var trevligt helt enkelt. Därefter spelade jag lite piano innan det bar av ner på staden med Malin, vi umgicks i väntan på hennes tåg och samtidigt fixade jag med lite ärenden.


Såhär ikväll har jag hunnit äta smörgåstårta från Ritz med min mamma, äta en mango framför Halv åtta hos mig och ringt min chef på mitt ena jobb för att få reda på mitt sommarschema. Nu har jag mejlat den andra chefen så förhoppningsvis är jag inte alldeles för besvärlig utan får jobb även där, Håll tummarna! Det ser iallafall ut att bli uppåt 180 timmar i sommar, d.v.s sex veckor med ca trettio timmar i veckan, inte helt fel! Sen får vi hålla för tummarna som sagt, på det andra jobbet så jag kanske får ett par timmar där också!


Nu låter jag fruktansvärt moneyfierad, det är inte så att jag bara tänker på pengar men visst är det fint? Nej nu borde jag dra mig från datorn här och tänka på något annat. Vi hörs en stund imorgon, då hr jag möte i skolan sen är jag redo att gå hem, skönt va? Det mesta leker nu, ha det bra alla vänner, vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 19 maj 2010 21:44

Så led onsdagen mot sitt slut och snart är hela veckan gången, jag säger då det, livet bara glider förbi. Dagen har iallafall varit kanonbra med slappa lektioner och student- sångsövande. Jag körde ut till Alexandra och blev fin i håret, var där mellan halv tre och fem ungefär och när jag åkt hem var det inte bara hon som tjänat på vår lilla träff, nej se jag sålde faktiskt en av våra projektarbetesskivor till henne så nu får filippinerprojektet lite mer pengar från mitt håll. Malinmannen kom till mig för lite socialt umgänge, vi pluggade tillsammans en halvtimme sådär sedan blev det mest en massa planerande och godisätande, det är vi i ett nötskal. Men en sak säger jag bara, vintern 2011, vilken vinter och vad härligt det ska bli, just wait and see!


För övrigt är jag lite sådär fundersam ikväll, om en timme börjar Scrubs och tills dess hade jag tänkt köra ett sista ryck med pluggandet, sen får det gå som det går imorgon.


Till helgen är jag full av planera, Åhus, infomöte, jobb och Lund, trevligt trevligt. Vi hörs imorgonbitti tror jag, nu ska jag doppa näsan i böcker och anteckningar, snart är jag proffs på hur urin bildas och hur en nervcell är uppbyggd. ADIOS.

Av Sofia Ohlsson - 19 maj 2010 17:48

I Skolan övades det studentsång, trestämmigt, det riktigt pirrade i min kropp.

Efter skolan körde jag hem till Alexandra och fick håret färgat och klippt.

Därefter handlade jag mat med mamma. Middagen är i ugnen. Malin är påväg.
Mitt sista prov på gymnasiet är imorgon så kvällen kommer bestå av en massa plugg.

Snart är allt över och jag ska njuta av varenda sekund innan dess.


Nu kör vi!

Av Sofia Ohlsson - 19 maj 2010 08:46

Godmorgon bloggen, godmorgon världen. Redan onsdag och jag har fått mig en tredje sovmorgon för den här veckan. Idag var det dock kämpigt att gå upp, jag har drömt mycket och väldigt konstigt inatt så jag var helt förvirrad när jag vaknade. Men nu är jag iallafall redo för en tre-lektionersdag i skolan.


Vi börjar med estetisk verksamhet och om jag ite har helt fel för mig var det de som missade provet förra veckan som ska ha det idag, antagligen får vi ledigt eller någon annan uppgift att göra så det är väl inget ansträngande hru det än blir. Därefter har vi religion b med redovisningar. Jag redovisade ju mitt om armenierna förra veckan så det får bli en timmes lyssning och kanske lite diskussion helt enkelt. Efter lunchen har vi kör och ska öva studentsången, kan det bli mycket trevligare? Nej svaret är nog nej på den frågan, studenten närmar sig med stormsteg och jag stortrivs.


Efter skolan ska jag, som jag nu tjatat om det, klippa mig och bli lite ljusare i håret, det är väl efterlängtat ska jag erkänna. Sedan antar jag att det blir en massa plugg inför naturkunskapsprovet så jag är riktigt redo imorgon. Där har ni hela min dag, vi hörs kanske senare, i vilket fall så får ni ha det ordentligt bra!


Hej med er.

Av Sofia Ohlsson - 18 maj 2010 16:22

God tisdag vänner och alla andra som trillat in här av någon anledning. Just nu är det lite molnigt ute men för övrigt har det varit en fantastiskt fin dag. Soligt, tjugo grader varmt och inga särskilt jobbiga lektioner samt en jättetrevlig eftermiddag på stan med min mamma.


På samhällskunskapen lekte vi land och hav, by far min favoritlek i skolan, jag blir väldigt tävlingsinriktad och tycker det är kul med något som grundar sig på allmänbildning. Vi fick sluta därefter och morgondagens lektion är inställd, det känns att det börjar lugna ner sig där nu. På naturkunskapen var det frågestund och många i klassen var nog lite halvtrötta, de av oss som verkligen dök upp hade inte särskilt många frågor så vi fick sluta tidigare där också. Till sist kollade vi på teater och sen gick jag hem. Mamma har varit ledig idag så vi gick ner på stan för att kika i affärer och det hela slutade med att jag kom hem med en kofta, ett linne, en t-shirt och ett par byxor. Mycket trevligt må jag säga.


Ikväll ska jag laga spaghetti och köttfärssås men först ska jag plugga inför provet som vi har på torsdag och slappna av lite. Skönt med sovmorgon imorgon, inga speciella lektioner har vi heller, två stycken på förmiddagen och jag är färdig med mitt i båda. Sen en på eftermiddagen och därefter klippning, SÅ skönt.


Nej nu får jag ta tag i allt mitt. Vi hörs och ses, HEJ! :)

Av Sofia Ohlsson - 18 maj 2010 09:17

Andra dagen på den fjärde sista veckan är här. Idag är det bara arton skoldagar kvar till student. Jag börjar om drygt trettiofem minuter, två lektioner och en teater sen är jag hemma, redo att fortsätta med naturkunskapsplugget. Jag satsar hårt på det, känner mig faktiskt riktigt motiverad att ge järnet på mitt allra sista gymnasieprov.


Imorgon ska jag klippa mitt hemska hår, det har blivit alldeles för vildvuxet.. Lite färg ska det också få såklart. Varje dag känns som ett spännande och roligt äventyr, nya saker händer och man kan se på livet, njuta av dagen utan att oroa sig för allting i framtiden. Men om man tänker liite längre fram i framtiden som sådär ett halvår framåt, ja då är jag lite halvorolig för olika saker, men det är nog ganska naturligt. Boende är det största problemet som jag klurar över, därefter kommer sommarjobb, ja inte om jag ska få något eller inte utan hur allt ska lösa sig utan att någon ska komma i kläm. Men det där ordnar sig, bara jag känner riktigt fina pengar så är jag nöjd.


Ja det är inte lätt allt det där, allting inom den närmsta framtiden känns bra och lovande och mer kan man ju inte riktigt begära. Vi ses och hörs senare idag, nu måste jag göra mig iordning för skoldagen. Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2010 22:04

Kvällen är här och jag drömmer mig bort. Tankarna går till en problemfri vardag och ett liv där alla problem är lösta, kort sagt så drömmer jag om saker som kanske aldrig kommer uppnås.


Jag har bakat kladdkaka ikväll, snacka om KLADDkaka, det bara rann om den, inte helt lyckat men riktigt gott iallafall. Jag har även pluggat liite naturkunskap men behöver nog fråga min lärare ett par saker imorgon på lektionen när vi har frågestund inför provet. Instuderingsfrågorna kan jag men när jag läser i boken inser jag att det är alldeles för mycket för att ta in såhär ett par dagar innan så jag ska helt enkelt höra med honom ifall det räcker med att kunna frågorna och det vi fått på papper, jag menar, jag har trots allt fått mvg på de två andra proven och på materialarbetet vi hade i höstas så helt körd kan jag väl inte vara om jag inte når ända fram denna gången? Usch nej, för mycket att tänka på helt enkelt.


Om tjugofem minuter börjar 2 ½ men på sexan och jag tänkte läsa igenom allting en gång till innan det är dags att slappna av framför humorkvällen på TV. Sen somnar jag förhoppningsvis i tid, råkade nämligen somna tidigare i eftermiddags, sov bara tjugo minuter eller så men det är ju alltid svårt att komma till ro på kvällen efter något sånt. Nej om jag skulle ta och bege mit bort från datorn. Hoppas ni haft en bra kväll, vi hörs imorgon antar jag, God natt godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards