Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 30 maj 2010 10:03

Äntligen är söndagen här, den dagen vi treor längtat efter i månader. Dagen vi planerat, diskuterat och funderat över enda sedan datumet blev bestäm. Idag är det bal!


Jag vaknade strax innan nio, gick upp en tio minuter senare, konstaterade att jag mår bättre idag, helt okej iallafall. Halsen är lite tjock fortfarande men huvudet är friskt och temperaturen är där den ska vara.


Jag hoppade in i duschen, en lång dusch med allt som hör till, ut igen och kamma ut håret. Snart ska jag föna mig och smörja in kroppen i body lotion. Om två timmar sitter jag hos Alexandra, redo för en håruppsättning och en timme efter det är jag förmodligen hemma redo för sminkning och sedan istigning i klänningen. På många sätt och vis vet ju jag vad som väntar ikväll, jag vet vad och var vi ska äta, jag vet var fotograferingen sker, jag känner till kvällens alla tider och jag vet ungefär vad som väntar under kvällens gång. Men samtidigt har jag ingen som helst aning om hur allt kommer bli, bara för att man känner till detaljerna betyder ju inte det att man vet hur kvällen kommer bli, vilka minnen man kommer ta med sig eller hur något kommer kännas över huvud taget. Det gillar jag, jag ser fram emot allt riktigt mycket.


Men för att det ska bli något av det får jag också se till att göra mig iordning. Badrummet nästa!

Ovido - Quiz & Flashcards