Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 28 maj 2010 15:30

God fredag på er kära läsare! Klockan är halv fyra och jag känner mig lite nyvaken. Dagen började tidigare än någon fredag på, troligtvis, hela året. Jag gick upp vid halv sju, fruktansvärt var det! Att man blir så bortskämd med ett par sovmorgonar. Men eftersom det var dans som väntade såg jag ändå fram emot skoldagen. En dusch och lite smink senare var jag redo, jag körde ner mamma till tåget och hem igen, sen tog jag ut lite pengar och gick till skolan.


I gympasalen var vi väl ett åttiotal personer som övade vals, foxtrot och bugg. Så fruktansvärt roligt, varje gång jag provar på bugg tycker jag att det är skitkul, speciellt när man dansar med någon som kan. Därför har jag bestämt mig för att leta efter någon buggkurs, men bara genom att skriva det insåg jag hur gammal jag låter, som någon i medelåldern som försöker hitta ett nytt intresse. Men jag ska faktiskt se vad jag kan hitta, så roligt som det var. Dansen varade mellan halv nio och elva sen åt vi lite och gick ner till musiken för att prata med Janne.


Jag kom hem hit vid kvart i ett och började städa, vi ska nämligen ha visning här om en och en halv timme ungefär så jag fick städa mitt rum, köket, dammsuga nedanvåningen och ovanvåningen och sen somnade jag en liten stund. Snart ska jag och min bror åka iväg med katterna till Eva under visningen. Jag har inga större planer för kvällen mer än att jag ska agera taxi åt familjen. Jacob ska ut till Lister och mamma hem från Kristianstad. Ibland är det allt bra skönt att bara slappa. Jag funderar på att äta kvällsmat på Lasses, inte den roligaste eller nyttigaste maten men eftersom jag inte vet när jag ska köra och hämta mamma och eftersom jag inte riktigt vet när visningen är färdig så känns det lite svårt att planera med mat.


Hoppas ni haft en bra dag, jag ser fram emot helgen jättemycket nu, ni ska få uppdateringar om det, vi hörs!

Skapa flashcards