Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 26 maj 2010 16:48

God dagens bloggen, vilken underbar dag vi fått, det har varit snålt med fint väder det här årets maj-månad, men idag har det inte varit mycket att klaga på. I stan köpte jag en Kashmir-sjal och ett halsband med matchande örhängen till balen. Vi tog oss även en varsin kebab på Favoriten som lunch och strosade runt i olika affärer. Jag tog toget hem vid två-tiden medan Malin och Filla stannade kvar i Kristianstad för att bland annat fixa ett pass till Malin. Jag hämtade min balklänning vid tre-tiden och passade även på att kolla så sjal och smycken passade i färg, det verkar bli bra tror jag! Vid halv fyra hoppade jag in i duschen och är sen en halvtimme tillbaka, rätt så färdig med allt. Ska bara välja något vettigt att ha på mig på kvällens restaurangbesök. Men först ska jag hämta min mor vid tåget, det är inte förrän vid halv sju vi har bord så jag hoppas att jag hittat något då iallafall. Nu måste jag ta på mig ett par strumpor och borsta tänderna innan jag kör ner till stationen. Vi hörs och ses ha det gott !!! :D

Av Sofia Ohlsson - 26 maj 2010 10:10

En dag för Filippinerna = Ledig skoldag. Man ska alltså jobba men som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag slitit ett par helger den här månaden så jag använder dagen till annat och tar pengarna från min lön.


Om en tjugo minuter sådär tänkte jag ta tåget till Kristianstad, i Bromölla hoppar Malin och Filla på, tillsammans ska vi handla lite saker inför student, bal och framtiden. Det blir trevligt med något att hitta på, komma ifrån staden litegrann liksom. Jag beräknar vara hemma vid tre förhoppningsvis iallafall så kan kan köra ut till min sömmerksa och hämta min balklänning! Jag <3 Bal.


Vid halv sju ska jag äta på Salvatores med elevrådet, vi har vår årliga avslutning, mycket pengar kommer gå åt idag men jag ska vara helt ärlig och säga att det är värt det när man får njuta av det. Förhoppningsvis sitter vi ett par timmar och ikväll somnar jag gott i min säng innan det är dags för skoldag imorgonbitti.


Där har ni min dag från början till slut. Vi hörs kanske emellan varven men jag lär nog springa runt en hel dle idag. Hoppas ni får en fantastisk dag, HEJDÅ.

Ovido - Quiz & Flashcards