Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 22 maj 2010 21:34

Hej igen! Nu är jag äntligen hemma i mitt trygga bo här i Sölvesborg. Jobbmötet gick bra och varade drygt en timme, sedan bar det av till pappas stuga igen för att äta lite tacos. Vid kvart i nio tog jag tåget från Kristianstad och tröttheten slog mig alldeles nyss. Jag har ju en lång dag framför mig så även fast jag inte gick upp förrän klockan var tio i elva så kanske jag skulle lägga mig i min säng och kika lite på tv innan jag somnar.


Angående mötet så skrev jag på anställningsbevis och pratade lite med min chef om när och hur jag ska jobba, det blir säkert trevligt, jag kommer iallafall få mycket att göra om något. Kul med variation!


Förresten så har jag ungefär fjorton skoldagar kvar till studenten, knappt det, tretton om man räknar bort filippinerdagen och själva studentdagen. Av dessa tretton skoldagar ska en gå åt till att öva dans, en ska det sägas farväl till musiken med smörgåstårta och en ska vi leka och fika med vår svensklärare. Om min matte stämmer ger det här bara tio skoldagar, varav dagarna under själva studentveckan inte är något att tala om. Vad jag vill få fram är helt enkelt att allt känns riktigt schysst och bra, livet är som lättast, jag är färdig med allt mitt och jag har faktiskt gjort mitt bästa under de här tre åren. Att det kanske inte alltid gått som jag vill får jag väl medge, men det är ytterst få tillfällen vi pratar om och jag är ändå stolt när jag ser tillbaka på tiden på Furulund. Vilken resa och vad roligt det har varit! Nu ser jag fram emot nya äventyr, men först ska jag njuta av det som är!


Usch vad jag svamlar, nu ska jag sminka av mig innan jag kryper ner i den sköna sängen. Ha det bra vänner!

Av Sofia Ohlsson - 22 maj 2010 16:47

God dag bloggen och alla läsare, lördagen är här, den kom och på väg bort, och än så länge känns det som att jag inte gjort något vettigt av dagen. Jag har läst, solat minimalt lite och tittat på semifinalen i hockey, Sverige mötte Tjeckien och föll. Om en fyrtiofem minuter ungefär så tänkte jag gå bort till Bistron och tre toppar, klockan sex har vi infomöte med mitt sommarjobb där.


Det är troligtvis årets varmaste dag och jag har sprungit mellan trädgården och stugan här hemma hos pappa. En promenad ska bli uppfriskande och så fort jag är tillbaka här från möte så ska jag planera min hemfärd till Sölvesborg. Jag hoppas vara hemma runt halv tio ikväll och då ska jag småstäda på mitt rum för ännu en visning av huset imorgon. Imorgon ska jag jobba i Sölvesborg i alla fall så jag är inte helt uttråkad hela dagen, just nu är den mesta av tillvaron rätt schysst, framför allt för att alla prov är gjorda och allt kul är kvar. Men jag har alltid tyckt att det är lite halvjobbigt att träffa helt nya människor som jag ska jobba ihop med för första gången, alltså själva mötet är inga problem men tiden innan, när man undrar över hur allt ska gå, vilka de ska vara och så vidare. Nej det får helt enkelt lösa sig, nu tänkte jag gå ut i trädgåden en stund innan det bär av, eller så surfar jag runt lite här kanske. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards