Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2010 22:04

Kvällen är här och jag drömmer mig bort. Tankarna går till en problemfri vardag och ett liv där alla problem är lösta, kort sagt så drömmer jag om saker som kanske aldrig kommer uppnås.


Jag har bakat kladdkaka ikväll, snacka om KLADDkaka, det bara rann om den, inte helt lyckat men riktigt gott iallafall. Jag har även pluggat liite naturkunskap men behöver nog fråga min lärare ett par saker imorgon på lektionen när vi har frågestund inför provet. Instuderingsfrågorna kan jag men när jag läser i boken inser jag att det är alldeles för mycket för att ta in såhär ett par dagar innan så jag ska helt enkelt höra med honom ifall det räcker med att kunna frågorna och det vi fått på papper, jag menar, jag har trots allt fått mvg på de två andra proven och på materialarbetet vi hade i höstas så helt körd kan jag väl inte vara om jag inte når ända fram denna gången? Usch nej, för mycket att tänka på helt enkelt.


Om tjugofem minuter börjar 2 ½ men på sexan och jag tänkte läsa igenom allting en gång till innan det är dags att slappna av framför humorkvällen på TV. Sen somnar jag förhoppningsvis i tid, råkade nämligen somna tidigare i eftermiddags, sov bara tjugo minuter eller så men det är ju alltid svårt att komma till ro på kvällen efter något sånt. Nej om jag skulle ta och bege mit bort från datorn. Hoppas ni haft en bra kväll, vi hörs imorgon antar jag, God natt godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2010 15:55

God dag världen, min dag började strax innan nio när jag äntligen tog tag i mitt liv och gick ur sängen. En lätt sminkning senare var jag redo för dagens äventyr och samtidigt lite försenad så jag hann varken blogga eller slappna av en stund innan jag fick gå bort till skolan. Vi hade psykologi i lite mer än en timme innan det var dags för samhällskunskap och sedan lunch. Vid ett-tiden var det dags för det allra sista betygsgrundade uppgiften i svenska b, vi hade nationella - talet och det gick jättebra så nu känner jag mig kanonnöjd med mina insatser i svenska b. Vi lyssnade på filippinerprojektets redovisning i aulan innan det bar av hemåt för min del.


Jag har ätit två stekta ägg, lite bacon och en halv scones så nu är jag lite mättare än efter skolans hemska mat. Tanken är att jag ska plugga naturkunskap, läsa igenom mina instuderingsfrågor och lite i boken också. Mamma kommer hem om tre timmar kanske, jag vill baka en kladdkaka men det är kanske inte jättesmart, bättre att äta ordentligt då när mamma kommer hem.


Vi hörs, antingen ikväll eller imorgon, hoppas ni har haft en bra dag so far! Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards