Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 16 maj 2010 21:09

En hel dag har gått och jag har inte klätt på mig ordentliga kläder på hela dagen, det är lite av en ångestkänsla som kommer krypandes men samtidigt så måste man få ta en ledig dag efter en såhär aktiv vecka. Men tro inte att jag varit lat för att jag inte orkade klä på mig ordentligt. Nej jag har skrivit och övat på mitt tal i svenska b och pysslat här hemma istället. Jag började med att ställa alla mina rosor i en ny kruka så nu har jag två stora buketter med torkade blommor, så vackert så vackert! Sen åt jag lite av godiset jag fick och så småningom packade jag upp alla mina kläder från showen. Jag ska åka ut med ett par av dem till lokalen men jag väntar med det till nästa vecka. Sen skrev jag tal, finslipade på det och putsade lite, har övat ett par gånger och det är kanske inte riktigt så långt som det borde vara. Men jag räknar med att det tar lite längre tid när jag väl är i skolan ändå.


Jag somnade faktiskt mellan sex och sju, jag hatar egentligen att sova mitt på dan men så trött som jag var så var det faktiskt riktigt skönt. Mamma bakade scones vid åtta och jag skrev ihop de sista lapparna som ska lämnas i till Danskompaniet. Nu får jag kanske mina pengar lite tidigare och så får föreningen sina pengar för deltagarna vi sysselsätter.


Under dagen har jag planerat inför min studentfest med mina föräldrar. Jag längtar något enormt mycket, lika mycket för att det är student som för att jag är sugen på maten som jag önskat att vi ska ha! Ska såklart bli roligt att träffa släkten också, jag är nog väldigt familjekär, gillar stora tillställningar där min familj och mina släktingar är med.


Nu ikväll händer det inte mycket mer, jag ska snart krypa ner i sängen, är fortfarande väldigt trött. Imorgon väntar en lugn dag och för varje vecka så kommer allting trappas ner nu känner jag. Innan jag somnar ska jag försöka läsa igenom naturkunskapen åtminstone en gång. Hoppas ni haft en bra dag och bra helg, vi hörs när vi hörs. GODNATT.

Av Sofia Ohlsson - 16 maj 2010 12:21

Tillbaka till livet, tillbaka till verkligheten. Tomheten och saknaden har inte riktigt infunnit sig men fy vad det känns konstigt och jobbigt. Jag sitter här med alla rosor, krukblommor, choklad, annat godis och presenter som mina barn gav mig igår. Jag är en sådan människa som har lite svårt att finna sig i situationen och inte riktigt tar in saker och ting. Alla fina Tack-kort och alla söta hälsningar, det är jobbigt men samtidigt väldigt fint, tiden på Danskompaniet kommer jag alltid ha med mig som ett vackert minne och en lärorik tid.


Jag gick upp tjugo över elva ungefär vilket innebär att jag varit uppe i drygt en timme, duschen väntar, mitt hår har inte duschats sen fredagmorgon, okej det är bara drygt två dygn sedan men med allt hårspray är det konstigt att jag inte lyckats klia sönder mitt huvud i natt. Efter duschen väntar lite stolpmanusskrivning (härligt ord ellerhur?) till mitt tal i svenska b som jag ska hålla imorgon. PM:et är färdigt och det är bara lite organisering som fattas. Sen ska jag plugga naturkunskap och försöka få in allt lite mer, det blir en vecka full av pluggande men på torsdagkväll är jag fri rätt långt framåt, sista provet på gymnasiet är gjort och jag kan börja fokusera på allt roligt som ska hända.


Nu måste jag verkligen in i duschen, usch och fy för vad det kliar!

Skapa flashcards