Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 14 maj 2010 22:43

Hemma från showen sen ungefär en kvart tillbaka, är totalt utmattad i kroppen, men huvudet är klart som en solig dag utan moln på himlen. Eller så heter det att man är övertrött kanske. Som vanligt så fick vi många fina komplimanger i efterhand, många som skrattade och mycket applåder under showen i allmänhet och det känns i hjärtat på något vis, sista gången för mig imorgon och det är sorgligt. Men man ska sluta på topp, är det inte så? Om mina förhoppningar går in så kommer jag kunna åka hem till showerna och vara så delaktig som möjligt iallafall.


Ja det var en lång show också, den var slut cirka tio i tio, så för exakt en timme sen så stod jag fortfarande på scen.


Imorgon ska jag gå upp runt tio hade jag tänkt, fixa något att äta och ganska tidigt åka till aulan, runt två då med, frisyrerna fixas till på plats och så ska vi kolla på barnshowen och prata, ha det allmänt bra och sådär. Sen på kvällen är det efterfest och jag hoppas aldrig den tar slut. På söndag startar mitt andra liv igen och det blir nog en hel del pluggande inför allra sista provet som vi har på torsdag. Jag ska fixa det här, om fyra veckor är det student och jag längtar så oerhört.


Usch det här blir en lång natt, jag kommer aldrig sova, kanske skulle man plugga lite iallafall, då somnar jag garanterat fortare. Ha det bra allihopa. Godnatt på er!

Av Sofia Ohlsson - 14 maj 2010 12:22

Då var det äntligen dags, helgen vi jobbat för sen den första februari. Helgen som vi jobbat inför hela veckan, och den sista gången för mig, Sofia A, Cocco och Kristina. Jag startade dagen runt halv nio när jag klev upp och hoppade in i duschen, mitt hår var sådär lagom ofräscht så det behövde sig en rejäl schampokur. Därefter klippte jag körsbärsträdet på ett par kvistar och gick ner för att panta till mig lite pengar så jag kunde köpa dricka till ikväll. Jag tog bilen vid stationen och körde ut hem till Alexandra för att  bli fin i håret, vi testade oss fram lite och har nu en ungefärlig bild av hur min balfrisyr ska se ut, det är inte riktigt samma frisyr som jag har nu men ändå samma princip, ja spännande spännande.


Jag och Sara, som var efter mig, körde ut till lokalen för att hämta stolar och lite kläder till showen, därefter blev det en vända in i stan för min del så jag har lite mat till ikväll. Om en och en halv timme så åker jag upp till Bokelund för att lasta ur all grejer och påbörja showarbetet. Om sex och en halv timme så börjar det, tro mig, det är inget ni vill missa, när Danskompaniet sätter upp When You Wish Upon A star så kan vad som helst hända, Vi ses där!

Ovido - Quiz & Flashcards