Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 13 maj 2010 22:48

Hej hopp, hemma från en helt galen och galet lång dag uppe på Bokelund. Allting började strax efter fyra med att ledarna samlades, gick igenom kläder och rekvisita lite för oss själva, vi fixade med klasrummen och förberedde för elevstormen som skulle komma runt halv sex. Därefter övade vi igenom manus och plötlisgt var det dags för genrep. VI startade strax efter sex och slutade någon gång tio i nio. Jag fick prova alla mina klädbyten och det är en rätt snäll show, den har sina stressiga ställen men inga tre-danser-på-raken den här gången iallafall. Totalt är jag med i nio dansnummer, har koreograferat fyra och är med i fem mellanakter/teaternummer.


När vi skickat hem alla trötta dansare så pratade vi igenom vad som kunde förbättras och åkte sedan på olika håll, ganska trötta efter en oerhört intensiv vecka. Jag och Sofia A hade dock planerat att äta tillsammans så vi körde upp till Lasses och satte oss en stund. Vi åt en varsin hamburgertallrik, drack en massa, törstiga som vi var, och pratade en hel del framtid.


Imorgon börjar min dag halv nio ungefär, jag hoppas in i duschen och fönar håret innan jag går ner och hämtar bilen. Vid tio ska jag befinna mig ute hos Alexandra för att få min fina frisyr och därefter väntar ett par ärenden som hämta stolarna i lokalen, köpa mat, klippa körsbärsträd och .. Oj, nu inser jag att jag behöver gå upp mycket tidigare för att hinna med allting. Japp, vi får se hur det blir med allt.


Nej nu måste jag borsta tänderna och krypa ner i sängen snart, mina älsklingar ligger här alla tre, två i sängen och en på min smutstvätt, pussetussar<3


Usch vad jag drar ut på allt, här kommer kort och gott ett; HEJDÅ och GODNATT

Av Sofia Ohlsson - 13 maj 2010 12:46

Hej! Klockan är drygt kvart i ett denna torsdag och jag kan med glädje meddela att jag hunnit med en hel del saker som jag haft hängande över mig. Jag sov för det första ut riktigt ordentligt, halv elva var klockan när jag steg upp, lite halvångest på det kanske men skönt var det! Jag hoppade in i duschen, åt min lilla yoggi och ringde därefter chefen på mitt ena sommarjobb. Jag ville berätta att jag kunde komma nästa vecka på informationsmöte och även säga att jag inte kan jobba varje vecka då jag har ett annat jobb. Jag fick hans mejladress och ska mejla honom om när jag vet mer om mina tider. Efter att jag gjort mig iordning så skrev jag mitt PM till talet jag ska hålla i svenska b nästa vecka. Skönt att ha det gjort! Därefter ritade jag upp ett schema för mig själv till i sommar så jag kan planera lite med jobb, än så länge har jag fått ett par dagar i juni på det ena jobbet, som jag hoppas kunna pussla ihop med det andra. Jag har rensat kattlådorna och ätit lite lunch, ska snart sätta mig och läsa igenom naturkunskapen, det behövs verkligen.


Om någon timme åker jag ner på stan för att handla till ikväll och sådär, vi hörs kanske ikväll. Ni får ha det så bra kära läsare, HEJDÅ.

Ovido - Quiz & Flashcards