Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 maj 2010 22:02

Så är jag hemma igen efter en oerhört hektisk dag. Jag behöver väl inte gå igenom vad jag gjort eftersom jag beskrev hela min dag imorse men jag kan väl säga att det har varit roligt, jobbigt och svettigt idag. Vi blev klara med den andra ledardansen ute på DK och det känns som det är tisdag för vad jag vet brukar det aldrig kännas så bra med två, ändå rätt så avancerade danser med tanke på att vi lärt oss dem på ett par timmar.


Jag känner av att jag tränat i kroppen iallafall, skön känsla. Imorgon är det upp tidigt som gäller, och jag har fortfarande lite ångest över det, varför vet jag inte dock, hoppas provet är som det brukar vara.


Snart ska jag lägga mig i sängen och kolla på tv, äta lite vindruvor och min yoggi. Det är så mycket som händer nu, efter skolan imorgon så har jag ett möte och efter det ska jag till Bokelund för scenrep med barnen, ska bli spännande att få se alla danser och när vi slutat med det så kär vi lite ledardans, ja det blir nog bra.


Vi hörs iallafall, ni får ha en bra morgondag och sov så gott i natt!


HEJ.

Av Sofia Ohlsson - 10 maj 2010 08:23

God morgon bloggen, god morgon världen. Jag steg upp för drygt en halvtimme sedan, ungefär i samma stund som jag dränkt allt hår i vatten, inne i duschen, så kom jag på att mamma har med sig fönen som blåser varmluft. Skit också! Jag fick avsluta min duschning ganska snabbt, torka håret med en handduk och kamma ut det så det torkar lite snabbare. Just nu sitter jag med en mask på och tänkte att när den ska tvättas av - om sådär sju minuter, så kanske håret torkat litegrann så jg bara behöver föna det en tio minuter med kalla fönen. Det är så jobbigt att föna håret med kalluft, dels för man själv bli alldeles frusen och dels för att det tar så jobbigt lång tid!


Skolan börjar om en timme och trettiofyra minuter, så jag har ju tid på mig om man säger så. I skolan ska vi ha psykologi, samhällskunskap, projektredovisning, ensemble-genomspel inför musikcaféet och såklart, msikcafé. Jag och Malin går  nog hem hit och umgås lite emellan allting och sen får vi gå ner och äta något på stan innan det är dags att spela på cafét. Så fort jag och Jojos grupper är färdiga har vi fått lov att lämna skolan snabbt för att bege oss mot Danskompaniet och dagens ledar-samt manusträning. Vi beräknar väl vara där ute runt halv åtta sen är jag förmodligen hemma vid nio-halv tio.


Nu har ni hela min dag uppskriven, om det är något ni undrar alltså. Morgondagen är det upp tidigt, trots att jag behövt sovmorgonen so bad. Men det är ett sista prov i engelska istället, sånt får man ta. Hoppas ni får en bra måndag, Vi hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards