Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 9 maj 2010 21:06

Ännu en dag är över och en ny vecka väntar runt hörnet. Jag har ångest över, men ser framför allt mest fram emot veckan som ska komma, jag har ju berättat om det roliga tidigare. Det som känns mindre bra är proven och inlämningarna i skolan, men om ett par dagar är det över. För tillfället lyssnar jag på låtarna till estetisk verksamhet-provet och pluggar lite fakta. Åt nyss en riktigt god fruktsallad med vindruvor, clementin, plommon och lite passionsfrukt. Dansväskan är helt packad nu, det fattas ett par grejer, en vit tröja och ett bra svart linne för att nämna en del grejer.


Förutom pluggandet så har jag hockeyn på i bakgrunden, Sverige möter Norge och även om jag är relativt ointresserad av sport är det rätt stort med en VM match, speciellt när vi möter ett grannland och jag inte har något bättre för mig.


Lite tankar såhär ikväll går åt studenten och alla roligheter vi har framför oss, på tisdag är det en månad kvar, idag är det tre veckor fram till balen och om två veckor och en dag har jag gjort mitt sista gymnasieprov, det känns ganska stabilt. Däremot känns framtid lite oviss, jag menar, jag är säker på vad jag vill göra, var jag vill bo och även vart jag vill att mina studier ska leda till, men om jag kommer klara det, om jag kommer lyckas hitta boende och om jag lyckas, allt det där är ju fortfarande stora frågetecken. Jag har aldrig gillat att ta ut saker i förskott utan gillar att satsa stort men inte prata om saker som inte heller är riktigt klara.


Men som sagt, det känns ändå bra, allt kan man ju inte vara säker på, det vore så himla tråkigt. Jag borde sova snart, med tanke på hur trött jag var i morse och med tanke på hur lång dagen imorgon kommer att vara. Men jag fortsätter lyssna lite på Rolling stones och Queen innan det är dags att stänga av datorn.


Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 9 maj 2010 17:04

Hej! Det har gått ungefär åtta timmar sedan jag bloggade sist, minst sagt åtta händelserika timmar. Jag gick upp till Bokelund och mötte upp de andra ledarna samt alla elever mellan tre och nio i vår förening. Det var barngenrep som stod på schemat och alla fick öva sina danser två gånger var. Vi satte igång strax efter tio och innan tolv var alla ute igen. Då körde vi ledare igenom manuset till den stora showen, därefter körde vi ner till stan, köpte mat, åkte till lokalen för att äta och snacka innan vi satte igång med ledardansträning. Runt halv två började vi och vid tjugo över fyra var vi iallafall helt klara med första ledardansen, den som inleder showen. Det känns jättebra nu, väldigt skönt att vara färdiga i tid för en gångs skull, vi ligger nämligen en dag i förväg om man jämför med tidigare shower.


Jag skrev ut alla showordningar och olika lappar som jag ska lämna in nu i slutet av terminen och vid tio i fem körde Sofia mig hem.


Nu måste jag sätta igång med allting här hemma, jag hade föreslagit att min bror och jag skulle äta mat ihop men han hann åka härifrån innan jag kom hem så han fixar nog mat på egen hand. Jag tänkte ju laga hemmalagad smörgåstårta, men är inte säker på att pengarna räcker riktigt. Nu ska jag börja med att rensa kattlådorna, sen ringer jag kanske min mamma för att prata lite, därefter ska jag sätta igång med packning av min dansväska och eventuellt slänga in en tvätt i maskinen och så småningom fixa mig något till mat, affären stänger väl om tre timmar så jag får skynda mig. Nej hörrni, hoppas ni haft en bra dag, som ni hör har jag haft det kanonbra men tyvärr inte hunnit med allt för mycket på hemmaplan. Vi hörs senare iallafall, nu -> mot kattlådorna!

Av Sofia Ohlsson - 9 maj 2010 09:14

God morgon bloggen, det var ganska kämpigt att gå upp för ca en halvtimme sedan. Jag har tvättat ansiktet och plattat mitt hår, det får räcka för idag helt enkelt. Om en kvart ska jag vandra bort till Bokelundsskolans aula för barngenrep, därefter bär det vidare till vår kära danslokal där v har manusövning och ledardansövning. Skoj.


Jag har lite att fixa med dock, ska skriva ut showordningar, lappar och annat tjafs. När jag kommer hem ska jag packa min dansväska med kläderna till showen, har inte riktigt koll på allt känner jag.


Ikväll hoppas jag att jag orkar plugga lite innan jag somnar gott i sängen. Veckan som kommer är inte bara jobbig, kaotisk eller fullpackad med saker som jag inte förstår hur jag ska hinna med. Den är underbar, rolig och helt fantastisk också. Jag ska förbereda mig på en vecka med två prov, en inlämning, två genrep, ett scenrep, en massa övningar, två shower och helt utan sömn. Låter det lockande? Ni borde prova på det. Nu kör vi!

Ovido - Quiz & Flashcards