Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2010 23:00

Usch, klockan är elva och jag måste lägga mig i sängen när som helst. Det har varit en tröttsam dag trots min fina sovmorgon, vädret har varit väldigt jobbigt framförallt, blåsigt, till och med stormigt i morse. Jag har fixat och trixat med lite saker och fått en högst trevlig kväll med fina Helena. Vi åt mat, myste framför tv:n och pratade om sånt tjejer i vår situation pratar mycket om, student, bal, baldejter, skolan, ja ni vet, allt.


Inatt sover jag med katterna, två ligger redan i min varma säng, förstår inte hur jag ska kunna flytta dem därifrån, men mitt i sängen ligger de så det är antingen dem eller jag.


Imorgon bär det av tidigt ner på stan för att arbeta, jag vet inte hur det blir nu med sommarjobb där med tanke på omständigheterna runtomkring men jag vet iallafall att jag har jobb, det känns tryggt. Det i Åhus får jag vara på hela sommaren och det är ju skönt att veta. Det är ganska lyxigt att ha valmöjligheter får jag väl säga ändå. Det löser sig i slutändan. Imorgonkväll är det fest så det ryker om det, det är inte varje dag man är bjuden på 25-årsfest, det är inte varje dag man är på en fin fest med god bjudemat och sånt. Jag älskar mat.


Nej jag måste sova om det ska bli något bra av det här. Hoppas ni har det bra! GODNATT

TGF

Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2010 10:14

Thank God it's Friday. Äntligen haar vi kommit fram till veckans bästa dag, jag fullkomligt älskar fredagar. Jag fick sova till nio innan jag hoppade in i duschen. Nu är jag färdig så när på ett par strumpor som jag ska hitta någonstans.


Om tio minuter hoppas jag vara på väg till skolan min för naturkunskap, svenska och en liten frågestund med Sverigedemokraterna som är på vår skola och har "bokbord" som det så fint heter. Min vän Malin skriver ett arbete om Ku Klux Klan och fick tipset att ställa några frågor till dem när de kom, det är alltså inte av intresse för partiet som vi går fram till dem. Efter skolan ska vi hinna ner på stan och köpa biljett till Malin så hon kan gå på min show nästa vecka. Därefter tänkte jag hinna inom biblioteket och låna en bok samt låna om den jag redan har hemma just nu.


Ja det var väl min dag det, ikväll kommer Helena till mig för att äta gott, hoppas hon går med på mitt förslag om ostpaj för jag bev hemskt sugen måste jag erkänna. Nej hörrni, om det ska blo något av den här dagen måste jag rusa nu, på med strumpor och mot Furulund. Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards