Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2010 21:29

Så var ytterligare en dag snart slut och jag känner mig lite duktig eftersom jag inte kommer somna helt utan resultat. Jag har nämligen deltagit i ett två-timmar långt ledarmöte inför nästa veckas show, jag har skrivit klart min religionsuppsats, men jag vet inte riktigt om jag är nöjd, jag hoppas det räcker. Jag har gått en promenad så lite motion har jag trots allt fått, och jag har pluggat lite estetisk verksamhet.


Det låter väl inte helt fel nu när jag befinner mig i "sista rycket". Då var det bara ett par prov kvar för terminen och sedan väntar en massa roliga händelser. Det här året har gått läskigt snabbt!!!


Jag blev så mätt då jag åt eko-pizza från edgars att jag nu inte lär orka mitt kvällsnacks som jag köpt. Youghurten SKA jag äta av, det måste jag, och en liten kiwi orkar jag nog också med vid närmare eftertanke. Jag gillar att äta.


Om en timme ska jag kolla på Kvinnor som mördar, typiskt mig med kriminal- grejer och annat sånt tjafs. Hoppas jag orkar hålla mig uppe bara. Imorgon är det långa sovmorgon och sedan två lektioner som ska avverkas. På kvällen kommer Helan (<-- Haha, jag skulle skriva Helena men det blev Helan, från och med nu får det blir hennes smeknamn) och vi ska laga mat, snacka en massa om allt som hänt och umgås. Ja så det blir säkert megatrevligt! Nu bör jag hämta min yoggi och lägga mig framför tv:n (i sängen) och kika på de sista minuterna av Sveriges historia. Intressant! Godnatt kära vänner!!

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2010 14:41

Svar till Beccas kommentar; Ja jag fick gå med en kille som verkar trevlig, vi har aldrig pratat förut men han verkade bra och alla jag pratat med säger att han är snäll och lugn så det blir säkert kanonbra, jag får gå som ensam tjej också :)


Trevlig dag idag må jag säga, ingen lång besvärlig skoldag, vi fick tillbaka två resultat, två uppsatser, en i svenska, den andra i engelska. De låg båda helt klart där jag hade förväntat mig, eller NEJ, Jo, engelskan var precis på min förväntning och där känns allt okej men svenskan, jag nämnde det kanske här? Att jag var jättetveksam till min uppgift, att jag fått anvisningar om att det i princip räckte med att jag skulle bli godkänd för att ändå nä det mvg jag strävat efter. Men jag skulle iallafall inte nöja mig med ett G så jag gjorde mitt bästa. Trots det var jag inte så värst glad efteråt. När vi fick tillbaka det idag var det ett rent mvg, utan minus och min lärare sa att hon inte var ett dugg tveksam på det. Igår hade min bästa kompis lillasyster skrivit om fantastiska resultat i ett ämne hon fått det här året och att hon var stolt, jag kände att jag hade något att lära av det, att man ska få vara stolt över sig själv, inte "skämmas" för att det skulle vara skryt om man skriver om det eller berättar för andra. Så det gjorde min dag litegrann får jag säga.


Nu ska jag äta en andra skål med soppa och kolla på Ghost Whiseperer, om en timme och lite mer bär det av mot DK för ledarmöte. Ha det så bra kära läsare!

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2010 07:43

Jag har sagt det förut, jag säger det igen. Veckorna bokstavligen flyger iväg, vi har nu tjugofem skoldagar kvar till studenten, fortfarande fyra prov och en inlämning kvar men det är lite lättare att se framåt nu, det känns som de flesra hindrena är ur vägen.


Idag torsdag ska vi ha svenska c för första gången på tre veckor, de som låg efter med svenska c - uppsatsen från i höstas har opponerat på varandras uppsatser två veckor och förra veckan var vår lärare iväg. Lite kämpigt att gå upp runt sju idag men jag står ut. På söndag drar allt med showen igång så jag känner att det bara är att vänja sig vid tidiga morgnar och sena kvällar. Men så är livet ändå, det får man stå ut med.


VI har engelska c och naturkunskap idag också, sen är det klassråd och min efterlängtade pianolektion, jag och Carl jobbar med en jättefin låt som jag nämnde tidigare i veckan. Dock räknade jag ut att jag bara har fyra pianolektioner kvar, det kändes lite jobbigt, noterna är fyra sidor och det är lite avancerat i mitten så jag vet inte om jag hinner klart låten tillsammans med Kalle, annars får jag fortsätta med den hemma helt enkelt.


Nu borde jag dra mina fötter mot skolan, en lagom lång skoldag väntar. Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards