Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 5 maj 2010 18:59

Hemkommen från skolan och allt annat för dagen får jag nog säga. Nu ska jag bara stanna hemma, ta det lugnt och varva ner, plugga lite estetisk verksamhet och mina vanliga kvällsrutiner.


Skolan var jättebra, nu har vi äntligen lämnat in vårt sista i samhällskunskapen, vi pluggade mycket på estetiska verksamheten, lyssnade på alla de olika låtarna och gissade genrer. På religionen intervjuade jag en tjej till min essä som jag nu nästan är färdig med, ska bara knyta ihop texten lite snyggt om jag lyckas. Vi åt lite lunch innan det var dags för ballottningen. Man kan nog säga att de flesta var rätt nervösa, troligtvis handlar det inte om vem man ska behöva gå med som är det jobbiga utan att gå fram inför över tvåhundrafemtio personer och krama om den här personen som man kanske inte träffat eller pratat med förut.


Med mina nerver kunde man förstå att jag satt som på nålar .. den första minuten tills mitt namn blev uppropat som första tjej, skönt, då var ju det över! Sen väntade en timme ungefär då alla andra fick bli uppropade.


Hemma har jag lagat en tomatsoppa med pasta i och till det åt vi lite vitlöksbröd. Nu är jag sådär lagom mätt och lyssnar på de estetiska verksamhets-låtarna igen, snart ska jag läsa igenom mina frågor och svar till faktadelen också.


Hoppas ni haft en bra dag, det har jag, vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 5 maj 2010 07:39

Snart var halva skolveckan gången och jag har lite ont i magen. Visst, det är bara tjugosex skoldagar kvar nu men det känns jobbigt det där med lottning, jobbigt men trots det lite spännande.


Vi startar iallafall upp dagen med samhällskunskap följt av estetisk verksamhet. Runt kvart i elva har vi vår sista religionslektion innan vår senaste uppgift ska vara inlämnad, det känns som vi startade med den förra veckan ungefär.


Ikväll händer inte särskilt mycket. Jag ska plugga en hel del så jag är redo för nästa vecka och kan slappna av under showveckan helt enkelt, det behöver jag för att det ska bli så bra som möjligt.


Nu har jag inte mycket mer att skriva så jag får önska er en bra dag istället, Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards