Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 4 maj 2010 15:07

Och så vr det tjugosjunde - sista skoldagen avklarad. Med tre lektioner varav en var ensemble så var skoldagen över. Samhällskunskapen är så gott som färdig, det känns som vi behöver skriva ihop litegrann till men förhoppningsvis kan vi lämna in den redan imorgon. Naturkunskapen börjar närma sig slutet och det vi håller på med just nu är faktiskt riktigt intressant. Sista ensemblelektionen innan musikcaféet var det också, det innebär att vi ska kunna allting, bra, om en vecka utan att ha spelat på ett tag, men det ska nog gå.


Nu har jag ätit en tunnbrödsrulle, lite brie och vindruvor. Om en timme kör jag ut mot Danskompaniet för att förbereda min sista lektion med mina fantastiska elever. De ska få fika, äpplen, banan och lite godis, sen ska vi dansa igenom alla danserna och jag ska filma dem också. Så roligt så roligt!


Imorgon är det ballottning, jag vill helst slippa tänka på det, hemskt på något vis, det är inte det tt jag INTE vill gå med en massa olika killar, det är lite the-other-way-around ni vet, jag är rädd att någon inte vill gå med mig och att det ska buas etc. Jag hoppas det blir bra.


Ja det var nog allt för denna gången, jag ska byta om lite snabbt innan det bär ner på stan så jag kan köpa batterier och ta bilen. Sen ska jag hinna spela lite piano också, jag gillar verkligen låten jag har just nu, min sista låt, den är väldigt fin, en utmaning men ändå något som det känns som jag klarar av. Ha det!

Av Sofia Ohlsson - 4 maj 2010 09:19

Kan ni tänka er att hela sjutton veckor har gått det här året? Sjutton veckor, det låter inte så mycket men vi är nu inne i maj så uppenbart är det rätt mycket. Snart har ju halva året gått.


Idag är jag trött och lite mindre sugen på att gå bort till skolan, tisdagar har aldrig varit någon favorit, iallafall inte skoldagen. Ikväll har jag mina sista lektioner med eleverna, sorgligt men samtidigt roligt eftersom det innebär att vi har showvecka nästa vecka, ååh så spännande!!!


Nu på morgonen är det samhällskunskap som gäller, jag ska få ihop lite om det jag redan skrivit ner, nu ska det in på datorn och till sist ska vi ha lyckats klippa ihop det till ett dokument så vi kan lämna in den allra sista uppgiften i samhällskunskap b. Det känns, riktigt bra också. Men för att göra ovanstående saker så måste jag sluta blogga och börja göra lite saker. Vi hörs en stund i eftermiddag innan jag drar ut till Danskompanier. Ha det bra allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards