Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 3 maj 2010 16:00

Nu är jag och mor min hemma från en dag i Lund, det var ganska jobbigt att köra dit och båda var ganska trötta efter helgen för övrigt. Väl framme åt vi lite på Espresso House, kikade i en massa inredningsbutiker och olika klädbutiker. På Kicks handlade vi lite var, jag köpte en foundation och mamma köpte en foundation till mig i namnsdagspresent. Nu har jag två foundations men den ena får jag först om två veckor, presenter och sånt viktigt kan man inte få i förhand, det förstör lite grejen med firandet tycker jag.


Om två och en halv timme är det de sista jazzlektionerna för hela den här terminen och allt jag vill göra är att sova. Så kanske ska jag ta mig en nap innan det är dags. Handla ska jag också hinna med, huamej! Ha det bra kära läsare!

Av Sofia Ohlsson - 3 maj 2010 08:49

Och så var det Återigen en ny vecka, dessa veckor alltså, de kommer och går, ingen består. Men tur är väl det, man måste j gå framåt i livet. Veckan inleds med en fantastiskt uppskattad studiedag. Efter helgens plugg och jobb är jag värd en dag då jag bara gör något roligt, det tycker åtminstone jag.


Om en halvtimme kanske åker jag och mamma mot Lund, vi ska gå i den trevliga staden, fika, äta gott och njuta av en dags vårväder som går mot sommar. Jag har ett par butiker som jag vill besöka och känner jag min mamma rätt så har även hon en lista med ställen som ska vara avverkade när vi kör hemåt. Ikväll blir det dans i vanlig ordning, sista lektionen innan showveckan, spännande och lite sorgligt. Nej mest spännande får jag väl säga.


Men nu borde jag verkligen ta något vettigt på mig innan vi far iväg, skönt med sådana här fyra-dagars veckor förresten. Och nästa vecka går jag bara i skolan tre dagar, mycket kan man klaga på, men inte det här. Jag hoppas ni får en trevlig dag och vi hörs säkert en vända ikväll, Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards