Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 22 april 2010 19:44

Idag är det torsdag, torsdagar är de tredje bästa dagarna i veckan, lördag räknar jag som näst bäst, allra mest gillar jag fredagar. Det hör inte hit visserligen, det är torsdag idag, det är det enda relavanta i min tidigare mening. Och med det vill jag nog säga att det varit en trevlig dag. Sovmorgon, som sagt ett mycket trevligt sätt att starta sin dag på. Men som vi diskuterade i skolan idag, en inställd lektion betyder ofta att många inte dyker upp i skolan alls, eller kommer försent, trots att man egentligen skulle börjat mycket tidigare och trots att man har två-tre lektioner resten av dagen är det liksom som att man inte orkar dra sig upp ur sängen. Själv stärks jag av tanken på att det är trettiotre skoldagar kvar till studenten, jag vill upp och avverka dem alla, så det går snabbare.


Vi hade engelska och naturkunskap, klassråd och jag hade piano. Jag var hemma vid tio över tre, tio minuter senare kom Helena hit. Hon hjälpte med med lite städande innan vi gick ner på stan. Jag köpte gottis till morgondagen och sen åt vi Falafel, något vi längtat efter och planerat länge. Vi gick en snabbrunda och jag köpte två söta glasburkar med porslinslock som jag ska ha i mitt framtida kök. Det ni.


Nu ikväll har vi haft lite tidiga spekulanter på vårt underbara hus, jag saknar det redan, trots att jag sitter här. Snart bär det av ner i badrummet, jag ska duscha så jag slipper gå upp så fruktansvärt tidigt imorgon. Sen blir det nog sängläge för min del, jag ska kolla in en dokumentär som börjar vid nio och somna tidigt. Hoppas ni haft en bra dag, vi ses och hörs när vi gör det helt enkelt! Tack och hej, leverpastej.

Ovido - Quiz & Flashcards