Alla inlägg den 19 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2010 14:20

Så skönt att vara hemma innan tre en måndag. Vi har jobbat hårt med det allra sista i projektarbetet de senaste veckorna och innan dess var det ännu mer jobb med att få skivan klar. Denna veckan kändes det inte aktuellt att stanna kvar med rapport inlämnad och tre veckor kvar till redovisning, den börjar vi förbereda med nästa vecka tror jag. En skön dag har det varit, slappa lektioner och hemma tidigt. Jag ska alldeles strax lägga mig en stund i min säng. En skön powernap hade inte suttit fel, men jag är lite flitigare än så. Jag tänkte börja plugga musikhistoria och därefter läsa lite engelska. Ikväll är det dans och för första gången den här terminen känner jag att jag kan slappna av och bara ta det lugnt. Jag har hört att allting försvinner efter påsklovet sista terminen och det känns absolut så. Vi har ett prov kvar i engelska, ett i psykologi, ett i estetisk verksamhet, ett i naturkunskap och en inlämning i religion. Vi har nationella i svenska b men anvisngarna jag fick av min lärare gör att jag kan ta det lite lugnt inför det. Efter allt detta är allting, praktiskt taget, över. Nej nu väntar sängen, musikhistoria och Atonement. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2010 09:20

Och så var det måndag igen. Veckorna går snabbt, helgerna ännu snabbare och rätt som det är så har vi julafton igen. Nej usch och fy, en underbar vår och en fantastisk sommar hoppas jag ska hinna emellan där. Mitt internet är iallafall tillbaka, för att byta samtalsämne helt. Och denna gången är det här för att stanna hoppas jag. Sovmorgon kan nog vara det skönaste sättet att inleda en vecka med. Imorgon har jag en lika lång sovmorgon, likaså torsdag, ja, sämre kunde man haft det.


Psykologi står på schemat, följt av samhällskunskap och sen svenska b, sista lektionen inför fredags nationella prov, hua. Som tur är har vi inget projektarbete så jag hinner hem och ta det lite lugnt innan kvällens danspass.


Jag känner mig ganska nöjd idag, ganska tillfreds med det mesta. 37 skoldagar kvar till studenten, ett få par prov och redovisningar, knappt fyra veckor till show, vädret är underbart och jag har en hel del roliga planer till helgen och nästa helg igen. Ja som sagt, sämre kunde man haft det. Men nu borde jag masa mig bort till Furulund, kan ju inte sitta här hela dagen. Hoppas ni får en bra dag, Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards