Alla inlägg den 7 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 7 april 2010 19:19

Vilken fantastisk onsdag det har varit idag, jag är så glad och nöjd med hur allting har varit. Underbart väder, precis lagom varmt för en dag i april, fantastiskt skönt att få gå lite ensam och göra allt som jag vill göra, jo visst hade det varit roligare att ha med någon annan men ibland behöver man vara lite själv också, inte påverkas av någon annans åsikt liksom, åsikt om vad undrar ni kanske då? Men jo jag har faktiskt köpt min studentklänning idag och ni som känner mig väl vet hur svårt jag har för att prova klänningar, de ska sitta fint och det är svårt ibland, de ska passa och de ska vara rätt. Jag är väldigt självkritisk och hade räknat med en känslosam dag, att jag skulle prova en massa klänningar och bli ledsen om de inte sitter snyggt, förbanna min kropp ja ni vet, de vanliga shoppingrutinerna. Men hör och häpna, jag går in i min favoritaffär, får hjälp av de otroligt kompetenta biträdena och provar EN klänning som jag blir jättekär i, den är väldigt mycket Sofia får jag nog säga, modellen och detaljerna. Mer vill jag inte säga, ska inte ha den på mig förrän om ungefär två månader så då får ni se bilder.


Ja men äventyret var inte riktigt slut där, i butiken sydde de om lite så jag fick halterneckband istället för de som satt på klänningen. Jag köpte själv ett sidenband i lite mer creme-aktig färg och sen gick jag och hämtade klänningen ett par timmar senare när de var färdiga. Under tiden lunchade jag med min pappa, vi åt på subway och gick en liten snabbrunda på stan. Därefter körde vi och kollade var min farbror, han med den nya lilla bäbisen bor, jag ska hälsa på någon gång nästa vecka så det var trevligt att se var. Pappa lämnade av mig i stan och jag kikade lite i affärer innan jag satte mig på Wahlquists konditori för att dricka en kopp te och läsa Interpretation of murder, jag säger som Cocco, himla bra bok det där, riktigt spännande. Där satt jag från tjugo över ett till tre ungefär, och bara läste, drack mitt te och mot slutet åt jag en biskvi också.


Sen gick jag en runda på stan, hämtade som sagt min studentklänning och lämnade den hos mamma, vid halv fem gick vi och åt kvällsmat. Nu låter det som om jag inte gjort annat än ätit idag, men lite så är det ju faktiskt. Därefter körde vi bort till Vinslöv, där fick jag äntligen prova min balklänning i rätt storlek och med mina skor till, det blev kanonbra! Den ska sys in -och upp lite sen är allt färdigt på den fronten! Vi körde hem och är sen ungefär en halvtimme hemma här i huset, trött som bara den är jag, funderar på om jag skulle gå en liten runda .. fast nu börjar halv åtta hos mig, usch vad svårt..


Ja, där har ni hela min dag, spännande va? Hoppas ni haft en bra dag. Vi hörs imorgon iallafall, då ska jag bland annat grilla med min lilla Malinman. HEJDÅ.

Av Sofia Ohlsson - 7 april 2010 09:20

God dag och god morgon min oreanga blogg. Idag är det den sjunde april och inte ett moln syns på himlen. Jag har hört fågelsång hela morgonen när jag gjort mi iordning och datorn säger att det är ett par plsugrader ute, trots tidig morgon.


Jag ska snart gå ner till tåget som för mig till Kristianstad, om exakt trettio minuter tuffar det från sölvesborgs station. I Kristianstad ska jag gå runt för mig själv, det är rätt trevligt, jag ska även träffa min pappa över lunch och prata lite, det är nog nästan två månader sedan vi sågs, ja vi pratar ju i telefon några gånger i veckan men det var hemskt längesedan vi sågs. Det ska bli trevligt. Lika trevligt som kvällen, den ska spenderas med mor min mor. Vi hörs ikväll iallafall, ha det bra kära vänner!

Skapa flashcards