Alla inlägg den 4 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 4 april 2010 22:13

Ja söndagen som har känts som en lördag, vilket i sin tur har gjort dagen lite trevligare att stå ut med. Jag fick sova ut ordentligt i morse och satte alltså igång med koreograferandet ganska snabbt. Det tog sin lilla tid men nu har jag gjort en refräng till mina småtjejer och en hel minut till de äldre. Hoppas vi hinner gå igenom mycket på tisdag så vi kommer igång liksom. Sen var det lunch och en dusch innan nästa projekt startade. Operation Bokhyllan. Alla som varit hemma hos oss är nog medvetna om vilken katastrof vår bokhylla kan kallas. Eller kunde kallas får jag väl säga för med halva färdig, den jobbiga halvan. Flera kilo till miljöstationen och vår bokhylla är som förbytt. Det är snyggt, prydligt och mycket trevligare.


Sen lagade jag ostpaj, till det hade vi en fräsh sallad och kokt skinka. Har jag berättat att jag gillar mat? Jag och mamma såg på film också, vi öppnade min magiska filmlåda och valde En Geishas Memoarer, fin film det där, kanske tredje gången jag ser den, har även läst boken. Men det var längesedan, kanske fyra år.


Jag har såklart läst en hel del, jag älskar att läsa och genom att slå två flugor i en smäll, skolarbete samtidigt som jag får chansen att läsa, är det riktigt trevligt. Boken ska redovisas om en dryg månad och är kanske femhundra sidor tjock, texten är relativt stor men det tar ju ändå ett tag att arbeta sig igenom. Att den är på engelska gör det hela lika intressant som svårt. Jag borde läsa mer böcker på engelska.


Ja som sagt, jag älskar böcker. Jag, som slukade alla Wallander-böcker i sexan och sjuan, jag som läste Da vinci-koden och änglar och demoner vid fjorton års ålder, jag som läste samtliga böcker ur millenium-trilogin våren 2007 från mars till juni, den sista slukade jag på en vecka under vår semester på Irland. JAG, har bara läst en bok det här året, även den tillhörande skolan, Svenska B, men det var en riktig klassiker, jag har ju berättat om hur jag läste L'es Miserable så fort jag fick en ledig stund. Jag har skolan att tacka för mycket, nu tänkte jag fortsätta med The Interpretation of murder innan jag är alldeles för trött.


Godnatt kära läsare!

Av Sofia Ohlsson - 4 april 2010 10:25

God morgon, god morgon, alla fåglar sjung i kör god... God morgon, ja men det är det nog, en riktigt god morgon. Vädret är sådär lite småbusigt idag, grått, tråkigt, kallt ser det också ut att vara. Men det gör inte mig så mycket, nej jag ska koreografera idag. Det man skjutit upp på tidigare får man ta itu med tids nog. Fast om jag hade koreograferat för en vecka sedan kan jag lova att det hade varit bortglömt till på tisdag när vi har dans, jag och mina elever.


För övrigt är det inte mycket planerat, självklart ska jag läsa The interpretation of murder som börjar bli riktigt bra nu. Det är en hel del psykologiska termer som är lite svårförstådda sådär men det mesta går in och framförallt, jag kommer in i språket ju mer jag läser. Vi ska säkert ta och städa någonting annat här hemma också, sen ska jag säkert laga mat lite senare, ja en vanlig mysig påskdag är vad vi har framför oss.


Nej, två danser koreograferar inte sig själva direkt. Ha det bra, vi hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards