Alla inlägg den 1 april 2010

Av Sofia Ohlsson - 1 april 2010 16:05

HAPPY EASTER EGGS AND BACON.


Jag gillar påsk, speciellt när den infaller såhär lite senare och det innebär att vädret är fint. Blå himmel, ett par fluffiga moln och tio dagars ledighet framför mig, ja det blir inte mycket bättre än så. Jag har, som jag nämnde i mitt förra inlägg, en del planer för mitt lov, men desto bättre. Jag ska se till att gå på fik och läsa min bok till engelskan minst en gång på lovet, tänkte slå ihop det med Kristianstadsbesöket.


Skolan var okej men jag var, och är fortfarande, sjukt trött. Gårdagen tog mer på krafterna än man kan tro. Jag fick iallafall en riktigt skön sovmorgon. Vi gjorde en massa roliga experiment på naturkunskapen, skönt att labba utan att känna att man måste skriva ner saker och sedan lämna in. Jag blev särskilt förtjust i ett par 3D - glasögon där man satte ett ark med två bilder, tagna med olika vinklar som, när man tittade i glasögonen blev en bild i 3D. Det var så fantastiska bilder dessutom, från 1900-talets början och olika kulturer, jättemysigt att kika in där.


Snart ska väl jag och mamma äta sen ska jag ta det lugnt, vill sova länge imorgon och verkligen njuta av mitt lov. Ha det bra kära läsare!

Av Sofia Ohlsson - 1 april 2010 09:37

Har jag någonsin skrivit att jag tycker veckorna går snabbt? Nyss var det söndag och nu är det plötsligt torsdag. Men jag gillar det, jag går fram till två någonting idag sen är jag ledig fram till måndag vecka femton. Det ska bli så fruktansvärt skönt och så mycket roligt jag ska hinna med. Mer om det längre ner.


En glad nyhet med även sorglig är att vårt hus snart ska gå ut till försäljning. Jag flyttar i sommar, min bror har redan flyttat och mamma har hittat en fantastisk lägenhet som passar henne bättre. Jag förstår att hon inte vill bo i en villa med sex rum, två badrum och kök ensam med katterna. Det är mycket att sköta och vi har haft sexton fina år här i huset. Jag älskar mitt hus och kommer troligtvis inte att åka hem till Sölvesborg alls lika ofta när inte mamma bor här. Lägenheten är toppenfin och ligger i Kristianstad, nya planer är på gång även för min mor, som ni säkert minns, som utbildade sig till hudterapeut förra året. Jag hoppas dock få bo kvar här i Sölvesborg till augusti när jag själv ska flytta, håll tummarna för att jag slipper magasinera mina grejer och inte ha någon riktig trygghet i sommar. Dessutom är det ju så nära till havet här, en sista sommar an vi väl få åka till Torsö, bada och mysa? Jag hoppas.


Men nog om sånt sorgligt innan jag blir riktigt ledsen. I påsk har jag en massa roliga planer. Till helgen blir det säkert storstädning på grund av tidigare nämnd anledning. Sen KANSKE vi ska åka till Lund på måndag, jag hoppas. Tisdag ska det dansas, onsdag åker jag till kristianstad, torsdag ska jag provjobba och förhoppningsvis grilla med min Malin och på fredag hade jag tänkt att åka in till Kristianstad ytterligare en gång och förhoppningsvis kunna träffa min nya kusin.


Men skolan börjar om tjugo minuter insåg jag nyss och jag vet inte ens vad jag ska ha på mig för dagen. Bäst att hurry hurry. Ha det bra kära vänner vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards