Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 30 mars 2010 20:21

Tisdagen har varit en bra dag. Sovmorgon och två ganska schyssta lektioner varav den  första slutade efter drygt en kvart. Vi gick ner på stan för att hämta pizzasedlar så alla kunde beställa sina pizzor i tid till eftermiddagen. Därefter gick vi upp och åt och sen hade vi naturkunskap. Runt ett började förberedelserna och halv tre hade vi genrep, publiken bestod av kanske femton personer och en del skratt samt positiv respons för övrigt betyder att det antagligen kommer bli uppskattat även imorgon.


Premiären hade vi sju på kvällen och även där var det en del skratt, men eftersom vi hade mer internskämt gick det nog inte riktigt hem då det var främst föräldrar som kollade.


Pjäsen går på 50 minuter ungefär så jag är redan hemma, håller på att varva ner och tänkte lägga mig i sängen snart. Imorgon väntar en lång, stressig och jätteroligt dag! Vi är ganska tajta i musikprofilen så jag tycker det är roligt när vi gör sånt här ihop.


Nu ska jag äta jordgubbskräm och dricka saft, ha det bra, det ska jag!

Av Sofia Ohlsson - 30 mars 2010 09:36

Nu är det tisdag och hoppsan vad bråttom jag fick när jag såg att klockan var lite mer än jag trodde. Jag börjar om tjugo minuter visserligen men här sitter jag på mitt rum och har inte tagit på mig min klocka ännu. Nu är det visserligen det enda jag ska hinna med också innan jag kan gå bort till skolan så jag hinner väl skriva en liten stund.


Skolan ja, två lektioner, samhällskunskap b och naturkunskap b, dessa b-lektioner, hela tiden, överallt, förutom på torsdagar då jag har svenska c och engelska c.


Jahaja, dagen kommer annars att bestå i förberedelser inför kvällens premiär av FÅNGARNA PÅ FURULUND. Jag är en av de pizza-ansvariga och det känns som om det behövs en ingenjör för att lösa hur vi samordnar beställningarna på bästa sätt. I vilket fall som helst så kommer eftermiddagen och kvällen att bli grym tror jag, iallafall grymt rolig. Nej nu måste jag gå, bara en kvart kvar. Ha det bra mina kära vänner, vi hörs ikväll tror jag, Have a happy TISDAG.


Cheers.

Skapa flashcards