Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 29 mars 2010 15:52

Jag kom hem från skolan sent idag, eller ja tjugo i fyra var jag hemma men jämfört med tretiden då jag brukar vara hemma kändes det sent. Snart ska jag äta lite av gårdagens pizza så jag inte är utsvulten när dansen börjar. Jag känner mig fortfarande lite svag så jag vet inte om jag orkar dansa jättemycket eller om jag tar det lugnt.


Fick precis ett samtal ifall jag ville provjobba på ett ställe där jag sökt sommarjobb, var på intervju förra veckan och det känns lite nervöst. Jag vet inte om det är positivt att jag fick provjobba eller negativt att jag behövde provjobba. Svårt det där, lite nervigt och så, men det får gå på något vis iallafall.


Mamma kommer väl hem om lite mer än en timme så jag får ventilera mina tankar litegrann. Vi hörs nog ikväll!

Av Sofia Ohlsson - 29 mars 2010 09:25

Hej och Hå vad allting går undan, det känns inte så fruktansvärt längesedan det var nyår, eller sen jag fyllde nitton för den delen. Det känns inte heller så hemskt långt borta när jag och Helena firade att vi fyllt nitton. Och ändå är vi snart inne i april och temperaturen ligger på över åtta grader varje dag.


Nu är det alltså vecka tretton, veckan innan påsklovet, tio skolveckor kvar till studenten, drygt 43 skoldagar. Så det går ju bort en del i form av studiedagar eller kristna helgdagar.


Jag mår iallafall bra och är frisk nu, fortfarande lite snuvig emellanåt men överlag mår jag bra. Skolan börjar om en halvtimme och det är bara ett par strumpor som fattas innan jag är redo att traska bort. Veckan som väntar är, som jag tidigare nämnt, helt underbart rolig, teatern framförallt, sen är ju påsk alltid mysigt.


Usch nej här sitter jag och svamlar, lika bra att gå bort till skolan innan jag blir stressad. Ha en bra dag mina få läsare, vi hörs och sådär!

Ovido - Quiz & Flashcards