Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2010 16:25

Usch och Fy för halsont, jag är rätt frisk för övrigt men halsen vill döda mig, den svider och jag kan riktigt se framför mig hur röd den måste vara. Det blir alltså varken någon sång eller dans för mig idag. Istället ska jag sitta och tycka synd om mig själv, äta glass och titta på tv. Jag är iallafall inte ledsen att jag gick till skolan, om man säger så hade vi en del att fixa och det mesta känns bättre. Vi har verkligen haft det slappt på svenskan nu och det kändes bra att avsluta det idag, när man bara har muntlig redovisning på ett område känner iallafall jag att det är viktigt att vara med alla de gångerna för att det ska gå så bra som möjligt. Ja sen var det som sagt viktigt att vara med på psykologin där vi kom en bit på vägen. Projektarbetet var nog ändå dagens viktigaste lektion, med endast tre veckor kvar tills allt ska vara inne känns det inte bra att vi inte är klara med allting, så jag och Malin tog tag i vårt och lyckades nog bli halvfärdiga.


Så som sagt, min mamma är hemma om en halvtimme så jag ska möta henne vid tåget, vi ska handla mat och glass tillsammans så jag kan bota min stackars hals. Jag vet inte alls hur jag ska göra imorgon, det är inte likt mig att inte gå till skolan när jag ändå kan vara där och eftersom jag ändå måste gå ut till dansen, inte dansa utan vara där och bossa lite, så känns det falskt att stanna hemma, usch vad svårt. Kanske kan jag komma på någon lektion iallafall.


Nu tänkte jag lägga mig i sängen och kolla på That 70's Show. Ha det bra alla läsare, krya på mig!

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2010 09:22

Nu var det måndag igen, helgerna går så snabbt, jag hinner knappt blinka och sen sitter jag här, framför datorn och bloggar om min morgon och att det snart är skoldags. Idag är jag sjuk dessutom, eller sjuk och sjuk, ont i halsen och lite hostig, den värsta tänkbara förutom feber. Men jag låter inte det hindra mig, vi har vår allra sista muntliga redovisning i svenska b idag, sen är det psykologi som jag inte vill missa eftersom vi ska jobba med en annan uppgift där hela lektionen, vill inte lämna gruppen i sticket liksom. Däremot ser det mörkt ut för dansen och om jag sjunger ikväll får tiden utvisa, med min hals är det väl ingen bra idé.


Vädret är iallafall fint idag, ett par plusgrader varmt och solen har lyst de senaste timmarna. Om ett par månader är det över 15 grader och då slipper man ha jackan på sig, dit längtar jag nu.


Kvar att fixa innan jag vandrar bort är väl att leta upp ett par strumpor, så det gör jag nu, ha en bra dag alla fina vänner, vi hörs i eftermiddag en stund, håll tummarna för min stackars hals!

Ovido - Quiz & Flashcards