Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 mars 2010 18:58

Det har varit en mycket trevlig dag måste jag säga, minst sagt faktiskt, en riktigt rolig och fantastisk dag till och med. Jag gick till skolan för lite naturkunskap där vi fick se delar av en hjärna, och så fick vi göra lite fler instuderingsfrågor. Sen gick jag till Rolf, vi fixade med en dator och en kanon som vi skulle ha med oss på föredraget för Rotary och sen åkte vi ner. Vi fick lunch där nere, riktigt god schnitzel, potatis, sallad, bearnaiseaktig sås, bröd och smör. Det var från någon restaurang och smakade jättebra! Därefter höll vi vårt föredrag med våra bilder vi förberett. Vi fick riktigt bra med komplimanger efteråt, bland annat en som tyckte att våra bilder var proffsiga och vackra. Vi fick mycket applåder och ett varmt mottagande helt enkelt. Därefter gick jag och Cocco ner på stan för lite ärenden, men först inom skolan där jag tog med mig min studentmössa som kom idag. Nere på stan gjorde vi lite ärenden, pratade med goa Alexandra och förberedde inför helgen.


Jag gick hem, åkte och handlade med mamma, vid fyra kom Malin hit på en liten snabbvisit så att säga. Hon skjutsade sin mamma på afterwork och kom hit för att snacka och laga mat, det blev kyckling i påskmustsås med ungsbakade rotfrukter, en riktig höjdare faktiskt och Malin godkände det! Hon äter inte vad som helst kan jag tala om för er så det var ett gott betyg helt enkelt. Nu har hon åkt hem då hennes mamma ringde och ville bli hämtad. Vi började diskutera lite planer om att åka tillbaka till Lund snart igen. Ikväll blir det Let's Dance - semifinal, mamma och jag ska myspysa och det börjar redan om en halvtimme med postkodmiljonären, vår sedvanliga Fredag.


Nu ska jag gå ner och umgås lite, ha det bra kära vänner!

Av Sofia Ohlsson - 19 mars 2010 09:53

Klockan är snart tio och jag har varit uppe sen nio ungefär. Jag har hunnit sminka mig och göra iordning håret och nu sitter jag här en hel timme innan skolan börjar. Jag var helt enkelt för trött för att sova längre, dessutom är mamma ledig idag så då är det lite extra trevligt att vara uppe, när man har någon att prata med. Om en timme sitter jag i skolan på Naturkunskap B, därefter ska jag gå till Rolfs kontor, vår gymnasiechef, där ska jag och Cornelia åka ner tillsammans med honom till slottet för att hålla redovisning om vår Romresa, det ska bli riktigt spännande, nu känns det lite pirrigt till och med.


Sen ska vi gå inom Alexandra och snicksnacka lite innan det bär av hemåt. I eftermiddag kommer Malin hit för att umgås och antagligen laga lite mat, hoppas det blir som jag tänkt, jag har en supergod maträtt med kyckling, sås och rotfrukter, det är smaskens I Say.


Nu tänkte jag ta fram ett par strumpor och läsa på min naturkunskapsläxa en gång till, vi hörs senare idag, ha en bra fredag kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards