Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 18 mars 2010 19:31

And then the evening came, dagarna går så snabbt så man knappt hänger med i svängarna. Skoldagen gick snabbt och pianolektionen var trevlig, jag trivdes bra med min sovmorgon och hade gärna tagit fler sådana, nej men vad lägligt att jag får sova till halv tio imorgon då!Efter skolan gick jag direkt ner till världens bästa Alexandra, hon har klippt mina toppar och färgat håret samt utväxten, det känns mycket fräschare nu, så himla skönt! Därefter köpte faktiskt jag och mamma Edgar-Pizza, det är ju ekologiska pizzor med riktigt god sallad, även den ekologisk, fräscht och smaskigt, jag ville aldrig sluta äta!Ikväll väntar tv-tittande och sånt mys, så skönt att ta det lugnt nu, varken dans eller läxor.. Nej just det, läxa i naturkunskap till imorgon, ja det går snabbt att läsa igenom sidorna och är trots allt lite intressant.Imorgon är en rolig dag och på eftermiddagen kommerM to the A to the L to the I to the N hem till mig. Vi ska nog laga mat och ha det sådär mysigt, hon är min manboy!Om jag sätter igång med Naturkunskapen nu är det kanske över snabbt så jag kan spendera min tid på något .. vettigt vore väl en skam att säga men något annat iallafall!

Av Sofia Ohlsson - 18 mars 2010 09:37

God morgon bloggen, äntligen är det torsdagen som vi alla väntat på. Eller jag har väntat på denna torsdag, det innebär framförallt tre saker, 1. Religionen är över, 2. Ikväll ska jag klippa och färga håret, 3. Imorgon är det fredag och helg.


Jag fick sovmorgon eftersom vi höll våra tal förra veckan, skolan börjar fem över tio så jag måste snart gå, blev precis färdig i badrummet. Engelska C inleds med film och därefter ska vi leta upp fakta om författarna. Filmen är mordet på orientexpressen eller något i den stilen heter den, jag gillar ju deckare men den är inspelad 1974 så kvaliteten är lite sådär halvbra och dessutom utspelar sig allt på ett tåg (orientexpressen) vilket mitt balansinne inte riktigt orkar med.


Sen har vi iallafall naturkunskap, klassråd och en liten pianolektion. Skoldagen kommer gå över rätt snabbt hoppas jag, allt beror på när jag får börja min piano. Imorgon är mamma ledig och jag går i skolan mellan 10.45 och 11.30, kan man ha det skönare? Ja sen är det den där rotaryredovisningen, jag är rätt spänd på den!


Nej om jag skulle dra mig, ha en fin dag allihopa!

Skapa flashcards