Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 17 mars 2010 18:18

Ja eller det kanske kan räknas som kväll redan, det är bara så ljust ute att det känns som eftermiddag. Idag har jag sprngit runt lite överallt tycker jag, lång skoldag, vi började kvart över åtta och jag var inte hemma förrän kvart i fyra. Religionsprovet var rätt tungt och jag är inte hundra procent nöjd så det känns lite sådär. Men ärligt talat är jag mest nöjd med att ha det överstökat.


På volvo kunde de iallafall inte hitta något fel på bilen så vi ska lämna in den ikväll igen, jag blir halvt galen. Jag blev så varm av att gå upp dit, vädret var så fuktigt och jag var för varmt klädd. För övrigt har jag handlat, lagat mat och ätit med mamma. Ikväll ska jag hinna med lite blandat, tillexempel ska jag skriva tre till frågor till nutidskrysset som jag, Kajsa och Malin ska hålla på samhällslektionen nästa vecka.


Imorgon är det en ganska kort skoldag, eller ja det beror på hur det blir med min pianolektion. Därefter ska jag äntligen få klippa mig och färga håret. Ja sen är det sovmorgon imorgon också, det behöver jag verkligen om någon, likadant på fredag. Då ska vi redovisa vår resa för Rotary, spännande. Jag ser varje sånt "framträdande" eller vad man ska kalla det som en övning inför min framtid och något som är bra för min personliga utveckling, likadant med ledarskapet inom dansen, jag är ju en sån som tror att man hela tiden utvecklas och det där med att tala inför folk och leda olika situationer har jag ändå lyckats utveckla rätt mycket de senaste åren.


Nej usch vad mycket jag skriver, nu ska jag sätta igång med allt och sen ska jag eventuellt vila lite för det är hemskt vad trött jag blev.

Av Sofia Ohlsson - 17 mars 2010 07:32

Så var det onsdag igen och snart halva veckan gången. Jag gick upp för lite mer än en timme sedan, det är ju duschmorgon på onsdagar och fy vad trött jag var. Det har varit bus och löpning här i hemmet inatt, tre galna katter och jag har sovit dåligt. Men som vanligt efter en timme uppe är jag ändå rätt pigg nu.


Jag vill bara bli av med den här skoldagen, få den avklarad så snabbt som möjligt. I eftermiddag ska jag hämta bilen ppe på Volvo, jag slutar halv fyra och de stänger halv fem så jag får fixa det så snabbt som möjligt.


Vi har skapande dramatik som sista ämnet idag och det är ju ändå rätt trevligt. Om två veckor är det teaterföreställningar hela dagen, så himla roligt!


Jag har märkt en trend i klassen att vara sjuk dagen innan prov och de sista dagarna innan lov, jag antar att det är något årskurs-tre-fenomen, att man liksom har slut på krafterna. Vår naturkunskapslärare räknade ut att det var 60% frånvaro i vår klass på en av timmarna innan jullovet. Det är lite synd kan jag tycka, sista terminen och sista tiden tillsammans är ju rätt trevlig ändå, vissa kommer man aldrig mer att träffa, jag tycker det är lite roligt att få träffa de flesta varje dag faktiskt.


Nej jag borde väl ta på mig ett par sockar, mot skolan, mot samhälle b och Gunnar, mot en skriftlig redovisning i religion b!

Skapa flashcards