Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 16 mars 2010 21:24

Jag är så sinnessjukt trött efter alla timmars träning, fast mest mentalt egentligen, jag känner mig tung i huvudet och har ingen motivation alls att läsa in mig på religionen. But a man's gotta do what a man's gotta do helt enkelt och jag läste trots allt en tjugo minuter innan, det får bli lite kvällsläsning och så hoppas jag att den "skriftliga redovisningen" som det så fint hette kommer innebära mycket diskussion, egna åsikter och lite mindre fakta.


Träningen var jätterolig ikväll och det var skönt att sätta igång med mina danstjejer, nu är båda danserna färdiga. Tyvärr var många sjuka så nästa vecka blir det säkert en hel del repition iallafall. Mamma hämtade mig snabbt efter dansen och så fick vi köra hem så jag kunde lämna mina väskor och byta byxor, därefter körde vi upp till Volvo - för tredje gången - för att lämna bilen och hoppas på bättre tur med blinkersena. Sen gick vi hem och nu är jag precis lika trött som uppspelt över allting. Jag går upp så fruktansvärt tidigt imorgon, och somnar så otroligt sent ikväll. Men sånt är livet, man ska inte ta något för givet.


Jag har iallafall sovmorgon på torsdag och fredag, på torsdag ska jag bli fin i håret och på fredag ska jag och Cocco redovisa vår Romresa, det ryktades om att bli bjudna på lunch, MUMS! Jag älskar mat.


GODNATT

Av Sofia Ohlsson - 16 mars 2010 15:06

Jag kom hem från skolan för drygt fyrtio minuter sedan och har nu hunnit äta mat, byta om och varva ner litegrann. Jag känner att de här två timmarna jag får vara hemma är viktiga för mig, att jag får tid att göra lite saker jag annars inte hinner med. Jag ska snart skriva in ett par grejer i min projektrapport, därefter täntke jag läsa igenom religionen och om en timme ungefär så vandrar jag ut till Falkvik. Mamma kommer hem sent idag, hon har lite ärenden i Kristianstad så jag kan inte köra ut till Danskompaniet.


Skolan har varit bra idag förresten, Samhällskunskapen är ganska intressant och ibland till och med rolig. Det är ju det området jag vill studera vidare inom dessutom så det vore ju inte bra om jag tyckte något annat. Naturkunskapen är också intressant men vi går igenom en himla massa just nu, njurarna var ju ett kapitel för sig som var ganska invecklat, provet är först om nio veckor så det känns inte jätteinspirerande alltid. Ensemblen var jättetrevlig däremot, istället för det traditionella bestäm låt - spela låt så gjorde vi lite annat skoj, bestämde många olika låtar och delade in oss i grupper och så vidare. Det kommer nog bli bra känner jag.


Projektrapporten var det, och sen religionen, bäst att komma igång direkt!

Av Sofia Ohlsson - 16 mars 2010 09:24

Det är så skönt att få sova ut på tisdagar så ni anar inte. Kalla det lyx eller var bittra över hur bortskämda vi i engelska -c-gruppen är men är det någonting jag behöver en tisdag är det en rejäl sovmorgon. Jag fick sova till tio i nio idag då jag duschade efter dansen igår. Om en halvtimme börjar samhälle b, sen har vi naturkunskap och ensemble, sen är det slut på den här skoldagen.


I eftermiddag är det dans som vanligt och något jag upptäckte förra veckan som var min första vecka med sovmorgon och sluta tidigt var att jag presterade bättre och mer på sista lektionen än de dagar jag gått upp kvart över åtta. Logiskt såklart, men det gör mig glad.


Lite trevligt ska det bli att gå till skolan efter långhelg, idag är det tretton skoldagar kvar till påsklovet, tolv skolveckor kvar till studenten. På tisdag nästa vecka är det 50 skoldagar kvar till studenten, då kommer nedräkningskalendern.


Men jag måste hitta några vettiga kläder innan jag springer bort till Furulund. Vi hörs senare i eftermiddag tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards