Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 15 mars 2010 16:13

Efter jag skrev sist har jag hunnit plugga religion och skriva mer rapport. Sedan gick jag ner till Alexandra för att boka tid till klipp och färg, oj vad det behövs, mitt hår lite halvkatastrof, utväxten är inte så farlig och så men jag upplever det som att håret alltid känns extra risigt i slutet av varje åtta-veckors-period.


Jag körde ut till Danskompaniet för att skriva ut lappar till mina dansare, det är rätt mycket papper som går när man har 30 barn, men nu är allt klippt och klart för morgonadagens lektioner. Det är tur att vi har sånt i lokalen så det blir mindre för mig att tänka på imorgon.


Här hemma har jag som sagt skrivit rapport och ätit lite, nyss anmälde jag mig till högskola, eller universitet blir det då. Riktigt spännande och skönt att ha det gjort, som jag längtat! Snart kör jag ner till station för att hämta mamma så vi kan handla lite, sen är det dans ikväll, längesedan nu, imorgon är det back to school för att fixa det sista med rapporten bland annat, ja sen ska vi ju gå på lektioner också.

Av Sofia Ohlsson - 15 mars 2010 11:22

Nu är det vecka 11, hemskt vad snabbt tiden går, vi är inne i mitten av mars och solen skiner något helt fantastiskt. Jag gick upp strax innan tio, jag drömde konstigt och hade svårt att sova så det var en alldeles lagom tid. Koreograferandet gick snabbare än det brukar och nu är jag nog färdig med de två första danserna till båda mina grupper. Jag tror att jag valt låt till båda grupperna för andra-dansen också så inget att fundera över på den fronten.


Jag ska snart äta frukost, lite fil och flingor får jag nog i mig såhär dags och sedan väntar religionsplugg. Jag vet egentligen inte riktigt hur eller vad jag ska plugga på. Det är inget traditionellt prov vi ska ha utan mer som en essä, men läraren menade att för de högre betygen krävdes ändå en viss faktabakgrund, att man kunde lite från boken, stencilen, lektionsanteckningar och så. Alltså betygsätts inte egna åsikter särskilt högt. Det är alltid svårt när man inte riktigt vet hur man ska börja men jag läser väl på så får vi se vart det leder. Efter religionspluggandet tänkte jag sätta mig ner och läsa igenom hela min projektrapport, skriva det allra sista inför inskicket nästa vecka och se på vilka sätt jag kan förbättra den. Källor fattas men det kan jag ändå inte ordna med idag, annars är det inte jättejättemycket som krävs för att den ska bli färdig. Jag vet inte riktigt var jag ska börja där heller men jag antar att jag kommer känna det när jag läst igenom den. Det är iallafall vad jag hoppas på.


Ikväll ska jag laga lite mat till mig och mamma, sen är det dans mellan halv sju och halv nio, imorgon sätter skolveckan igång som vanligt, skönt på sätt och vis.


Vi hörs senare idag!

Ovido - Quiz & Flashcards