Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 14 mars 2010 19:48

Jag och mamma kom nyligen hem från en heldag borta från stan. Vi körde mot Lund klockan halv elva och var framme strax innan tolv. Vid ett tittade vi på en lägenhet som mamma är intresserad av, spännande, vi får se vad som händer på den fronten, sådana lägenheter har ju en tendens att rusa iväg i pris tyvärr.


VI gick en runda i Lund och åkte därefter ut till IKEA, man handlar alltid något där, ljus, en filt, ja lite sånt man inte visste man behövde när man åkte dit. Men det är alltid lika trevligt och vi åt och fikade innan vi åkte tillbaka till jacobs lägenhet en stund. Jag och mamma körde hem tio över fem ungefär, jag har för övrigt varit den som suttit bakom ratten större delen av tiden idag, ganska mysigt faktiskt.


När jag kom hem såg jag att jag fått tillbaka min projektrapport ännu en gång, imorgon ska jag läsa igenom den riktigt ordentligt och skriva lite till innan den skickas in för en sista koll nästa vecka. Därefter får vi tillbaka dem och har påsklovet på oss att skriva det allra sista. Lärare som läst igenom min rapport menade att jag snart är i mål, det känns jättebra måste jag säga, är det något jag faktiskt lärt mig under mina skolår är det nog att planera någorlunda bra. Jag satte igång i tid och slipper ha panik i slutet, eller vi hoppas väl att jag slipper paniken.


Imorgon ska jag göra allt det där jag inte hunnit i helgen och lite till. Ikväll blir det en massa tvtittande, komedikväll på sexan och så parlamentet på fyran får vi inte missa, Ha det bra kära läsare, vi hörs imorgon igen, GODNATT.

Av Sofia Ohlsson - 14 mars 2010 09:17

Nu kommer en söndag som än så länge inte bjudit på vare sig ångest eller jobbiga tankar, det är delvis dagens planer, gårdagens resultat och morgondagens lediga dag som gör det så trevligt.


Ja jag tyckte Anna Bergendahl var värd vinsten, hon sjunger fantastiskt bra, det är en fin låt och för en gångs skull skickar vi inte något för att artisten är stor och vi tror att det ska räcka, men stor ska hon bli och det här är ju en riktig möjlighet att lyckas utomlands.


Om drygt en timme bär det av till Lund med mamma och min storebror, vi ska kika på en lägenhet, vi ska gå på IKEA, gå inne i stan och säkert äta något gott. Jag älskar att komma iväg härifrån och speciellt när jag vet att jag kommer bo där inom en snar framtid.


Imorgon är det alltså studiedag, jag ska plugga och dansa, koreografera och fixa med pappersarbete. Det är mycket mer jobb som danslärare än man kanske tror, det är ju inte bara koreograferandet som ibland kan ta upp till ett par timmar i veckan, det är planerandet, pappersarbetet, mötena och pusslandet med mitt vanliga liv. Om två veckor på tisdag har vi premiär för vår teateruppsättning med musiktreorna, jag måste såklart vara med, jag vill självklart vara det också, därför ställer jag in mina grupper och kör på påsklovet istället. Det bör inte vara några problem, det är en vanlig tisdag efter påsk så de flesta bör kunna komma.


Nu måste jag sminka mig innan vi sticker, ha en bra dag, det ska verkligen jag!

Ovido - Quiz & Flashcards