Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 13 mars 2010 17:29

NU HAR JAG FÅTT EN LITEN BÄBISKUSIN; DET BLEV EN POJKE, NU SKA JAG KÖPA EN LITEN GODESDJURSBARBAPAPPA TILL HONOM; IIIIIIIIIHHHHHHHHHHHH

Av Sofia Ohlsson - 13 mars 2010 12:46

Jag kan inte påstå att jag älskar att städa, men det är något särskilt med känslan när man ser resultatet som gör det värt mödan. Jag började med att plocka ur diskmaskinen och städa på nedanvåningen. I begreppet städa ingår undanplockning av skräp som ligger framme, tvätta bänkarna i köket, rensa kattlådorna piffa till kuddarna och plädarna i sofforna, plocka upp grejer från golvet och lyfta undan mattor bland annat. Jag menar bara det arbetet tar sin tid!


Sen har vi själva dammsugandet som också tar iallafall en halvtimme till fyrtiofem minuter, vi har inget stort hus och jag brukar bara ta nedanvåningen, ovanvåningen består ju bara av våra sovrum i princip och det får vi ju ansvara för själva. Men jag var noggrann idag och det känns så skönt efteråt. Nu har jag precis tagit en liten dusch och gjort mig färdig. Det som väntas är en promenad i det mycket finare vädret för att panta flaskor och handla mat till kvällen.

Av Sofia Ohlsson - 13 mars 2010 09:39

Jag ångrar det jag skrev om regnet igår, regnet övergick till snö och har knappt slutat falla sen dess. Jag vill inte ha mer snö, om två veckor vill jag att all snö ska vara puts väck och att det ska vara minst tio grader ute.


Om en dryg timme blir jag ensam hemma för ett par timmar. Då ska jag dammsuga nedanvåningen, städa undan här i huset och göra det fint. Därefter ska jag nog handla lite till ikväll, mat och lördagsmys ska ordnas. Ikväll är det final i Globen, spännande att se vem eller vilka som vinner, enligt aftonbladet är det Anna Bergendal, jag tycker det är lite synd, jag menar hon är bra, låten är bra men inte tillräckligt bra - tycker jag. Jag hade gärna sett något lite mer upp-tempo, Manboy till exempel, både en bra låt och bra show, dansen är koreograferad av Tomas Bemsten, fantastisk koreograf som jag faktiskt dansat för en gång. Men ja, Anna är bra och skulle säkert klara det fint i Oslo (så låter det varje år ellerhur? Sen hamnar vi på plats 18 om vi har tur).


Saker att se fram emot i Mars-månad är rätt många faktiskt, nu på söndag bär det av till Lund, komma ifrån Sölvesborg är ju aldrig fel. På måndag startar anmälningen till högskolor och universitet, dessutom har vi studiedag, det blir inte bättre. På fredag nästa vecka ska jag och Cocco redovisa vår resa till Rom för Rotary, vi är bjudna dit på lite lunch innan vi ska hålla vår redovisning. Nästa vecka igen ska jcg och Cocco hålla i dans på tvåornas idrottsdag, det ska bli roligt, det är redan några stycken som kommit fram och sagt att de ska välja det, roligt! Veckan därefter har vi premiär och en heldag med teater i skolan, samma vecka är det påsk vilket innebär ledighet på långfredagen. Där har ni resten av min månad, halva kvar nu ungefär, en hel del att se fram emot.


Vi hörs senare idag, nu ska jag ner och prata med min familj innan de försvinner på ett varsitt håll!

Ovido - Quiz & Flashcards