Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 12 mars 2010 15:05

Det regnar ute, inte så värst trevligt väder när man ser fram emot våren kanske, men jag kom på att det var rätt trevligt iallafall. För om det regnar så smälter ju snön snabbare, sol hade såklart inte heller varit fel men mn får göra det bästa av situationen. Mamma kommer hem om två timmar och alla tåg är inställda, de hade kört ner någonting i Fjälkinge så hon måste ta bussen, kan hända jag får hämta henne i Bromölla ifall bussen inte går längre. Sen ikväll ska vi äta smörgåstårta och kolla på let's dance, åh vad jag älskar fredagar.


Mina kisar har legat och gosat med mig i min säng, alla tre, en kelig Svala la sig nästan alldeles på mig, gosiga sötnosar det där.


Vid sånna här tillfällen saknar jag Rom väldigt mycket, jag håller fortfarande fast vid att det är min stad av alla jag besökt utomlands. Jag har även kommit på att jag ska läsa italienska vid Lunds universitet om något år, först ska jag se var jag kommer in och hur jag ska lägga upp mina studier sedan ska jag läsa italienska nybörjarkurs på kvällstid, den var nämligen på halvfart. Det känns som så mycket går upp för mig om hur jag ska göra med studierna, det är så skönt att ha allt det där planerat i förväg, veta exakt hur jag ska göra, och var.


Om jag skulle ta och krypa tillbaka ner i sängen och invänta något bra på TV, jag kan inget göra förrän Mamma hör av sig ändå, så får det faktiskt ta och bli!

Av Sofia Ohlsson - 12 mars 2010 10:05

ÄNTLIGEN Fredag, som jag längtar efter dessa fredagar, fredagen betyder avslut på skolveckan, jag kommer närmare studenten och längre bort från Furulund.


Idag är det, med dagen inräknad 14 skoldagar kvar till påsklovet. Det är också, utan dagen inräknad, 12 skolveckor kvar till studenten. Med den här vetskapen är det absolut lättare att stiga upp på morgonen.


Jag börjar om fyrtio minuter och det är Naturkunskap B som gäller, Därefter följer Svenska B och sen får jag gå hem. Jag ska försöka städa lite på mitt rum tror jag, imorgon har jag lovat att dammsuga här hemma åt mamma som jobbar för säkert fjärde helgen i rad. Så kanske tar jag det lite lugnare idag också, laddar upp och njuter av helgen ni vet.


Min kusin har fortfarande inte bahagat komma ut vad jag känner till iallafall. Han/Hon skulle faktiskt kunna passa på att ta sig ur i dag, det är min andra kusins födelsedag och det där med dbbelföelsedagar hade ju kunnat bli något för vår släkt, ni minns säkert att jag är född på min storebrors två-årsdag så det vore väl något?


Nej om jag skulle klä på mig något vettigt innan jag vandrar bort till skolan. Vi hörs senare, Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards