Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 7 mars 2010 18:01

Det har varit en fantastiskt fin söndag och jag har hittat på mycket trevligt tillsammans med goda vänner. Först kom Cornelia hit, tillsammans åkte vi upp till Kanehall där det var utställning i skogen, korvgrillning och underbart väder. Vi stannade drygt en halvtimme innan vi åkte vidare hem till Cocco för att göra klart vår Powerpoint-redovisning. Den blev klar och nu känns det bra, om två veckor ska vi på lunchmöte med dem och redovisa.


Jag gick en härlig promenad hem och lagade lite mat, det blev lövbiff, tzatsziki, klyftpotatis, körsbärstomater och morotstavar i ugnen. Nu har vi haft en liten söndagsmiddag här hemma och snart tänkte jag börja på nästa köksprojekt = Kladdkakebak. Så, mina vänner, firar man en ordentlig söndag, men mycket god mat, gärna lite bak och i kulturens tecken.


Nu tänkte jag skriva klart psykologin som ska lämnas in imorgon och därefter blir det väl köket nästa då. Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 7 mars 2010 10:29

Solen skiner, himlen är klarblå och det är inga minusgrader ute. Så härligt så. Idag vaknade jag vid tio, vet inte om det är sent eller tidigt men jag låg och drog mig från halv åtta ungefär så ganska sent blev det tillslut.


Jag har en del planer för dagen såklart, bland annat måste jag koreografera ett par åttor till mina 13-åringar. Vid ett ska Cornelia komma förbi och vi ska gå upp till Kanehall för att kolla på Anna och Helenas utställning tillhörande deras projektarbete. Senare ikväll ska jag baka kladdkaka och säkert får jag fixa med maten också.


Det är så skönt att inte behöva ha en massa saker planerade, lagom mycket för dagen tycker jag. Resten av tiden ska jag slappa, njuta av ledigheten och kolla på TV, Parlamentet, How I met your mother och 2½ men går ikväll, härligt!


Om jag skulle ta och göra mig iordning kanske, vi hörs senare, TJADÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards