Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Sofia Ohlsson - 4 mars 2010 15:56

Jag är hemma från skolan nu, helt otroligt trött och sliten i kroppen och skulle egentligen bara vilja somna i min säng och inte vakna förrän imorgon. Livet är hårt ibland, sannerligen och ändå är det just nu en period med lite färre prov och inlämningar. Men sådana perioder lämnar rum för mycket tankar hos mig, oroligheter och nervositeter. Jag har skrivit halva projektrapporten skulle jag tro, har den inne hos lärare för andra gången och väntar på svar innan jag kan fortsätta.


Imorgon åker jag och Malin till Lund för öppet hus och en halvweekend tillsammans. Öppet hus är först på lördag men det är väl inte svårt att sysselsätta sig i en av Sveriges största studentstäder direkt.


Jag är riktigt sugen på glass just nu, det är jag aldrig ska jag säga, nej choklad och all sorts godis kan jag äta hur mycket som helst av men glass blir jag aldrig sugen på. Tänk er vaniljglass med chokladsås och banan, MUMS. Eller som jag ska prova på i helgen, kladdkaka med lingongrädde, jag hittade receptet på bloggen http://ellamarie.blogg.se/ och det låter som ett typiskt Sofia-recept att testa, något gott men lite konstigt, som kyckling i påskmustsås eller min gräddfilssås med mango chutney, det är inte mat, det är konst. Jag tipsar era alla att besöka bloggen för övrigt, en mogen 16-åring som är mamma till tvillingar, det som skiljer hennes blogg från alla andra mammabloggar är att hon inte överöser alla läsare med bilder och filmer på sina barn, eller sig själv för den delen. Hon skriver mycket bra och intressant, ett tips!


Nu tänkte jag nog ringa Cornelia, vi behöver snacka lite känner jag. Ha det gott allihopa!

Av Sofia Ohlsson - 4 mars 2010 07:40

Hej hopp bloggen, snart har ytterligare en vecka gått och livet flyter på. Nu är det ljust redan sex på morgonen och det mörknar först sex på kvällen, det gör allting lite lättare att stå ut med får jag erkänna.


Dagen är kort, jag slutar runt tio i tre och ska därefter hinna med ett snabbesök på banken, jag tror det är torsdagar de har öppet länge. Skolan kommer säkert också vara trevlig, det är den oftast. Svenska C följt av Engelska C, vi fortsätter med naturkunskap och avrundar med klassråd samt pianospel.


Det har varit mycket tankat fram och tillbaka de senaste dagarna, vad ska jag göra, hur blir min framtid och så där. Det kommer att gå bra på något vis men jag som normalt tycker om att ha kontroll tycker det känns lite jobbigt att inte veta så mycket. Men det löser sig.


Nu tänkte jag äta physalisbär och byta påse i soptunnan, sen är det skoldax. Ha det bra, det ska jag!

Ovido - Quiz & Flashcards