Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 27 februari 2010 16:57

Håhåå nu är det endast ett par få och vääldigt små snöfläckar på taken mittemot. Himlen är sådär lite ljusblå, påminner faktiskt om en vårhimmel.


Idag har jag dammsugat, bytt kattlådorna, svabbat trappan, städat i köket och handlat till kvällens middag. Är det såhär det är att vara vuxen? Göra en massa viktiga grejer innan man kan ha roligt? Ja, jag tror det.


Mamma kommer nog hem om drygt två timmar, lägg till en kvart på det så är hon säkert hemma. Jag ska stå färdig med ostpaj, en god sallad och några skivor kokt skinka. Sen ska vi kolla på melodifestivalen tillsammans, det är mysigt tycker jag. Om ett år hoppas jag att jag inte bor hemma så jag och mamma gör sånt här medans vi kan liksom. Jag längtar bort från stan och folket mer och mer för varje dag som går nu.


Även om det tar emot att erkänna så längtar jag ändå lite till veckan som kommer och det ska bli roligt att träffa ett par klasskompisar. Dessutom är det högskoledag i veckan, och andra temadagar som bryter mönstret liksom. Det blev inget besök hos min pappa, det får vi vänta med ett par veckor.


Vi hörs som vi brukar - när vi hörs. Ha det bra kära läsare.

Av Sofia Ohlsson - 27 februari 2010 11:49

Då var det lördag igen, snart är allting som vanligt, inget härligt sportlov, inga sena morgnar och inget eget schema, nej nu ska skolans följas liksom. Jag måste erkänna att jag är lite halvtrött på det mesta med skolan just nu, inte skoltrött, nej men Furulundstrött hade nog varit ett bra ord. Men av någon anledning känner jag att efter dessa fem veckor, fram till påsklovet, är avklarade så kommer jag känna lite mer mod. Vi får hoppas vädret ger mig mot också, när jag tittar ut såhär på huset andra sidan gatan så är det ganska trevligt att se ett par få fläckar snö som ligger kvar. Men nere på gatan är det fortfarande väldigt slaskigt.


Mamma jobbar i Ronneby idag och jag sov alldeles för länge, på schemat för dagen, inget skrivet, står att snabbdammsuga litegrann, planera kvällens mat, handla kvällens mat, läsa igenom lite samhällskunskap och lite ur Les miserable.


Men först ska jag göra mig iordning och kika lite på gårdagens curlingfinal, roligt med ett till guld, även om jag somnade ifrån allting. Svårt att hålla sig vaken när man är den enda som är uppe i huset och dessutom ligger i sin säng.


Vi hörs säkert i eftermiddag, ha det så bra!

Skapa flashcards