Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 23 februari 2010 14:34

Jag har hoppat lite i mitt schema idag, jag gick inte ner till affären förrän vid tolvtiden. Därmed självklart att jag inte hade lagat maten färdig till ett. Jag skrev iallafall lite till på projektrapporten, jag har dock fastnat litegrann och hade gärna fått lite feedback på mitt innehåll. Det får kanske vänta till torsdag då jag ska träffa Malin, vi ska äta pizza från Edgars och sportlovsmysa liksom.


Så jag hoppade i schemat idag, började läsa först halv två, läste igenom samhällskunskapen, jäklar vilken tid det tar, det är ungefär tolv-tretton sidor men det är svår text och mycket att lägga på minnet, hoppas Gunnar är snäll i sitt läxförhört. Sen läste jag igenom religionen en gång till, nu har jag tagit en paus men tänkte gå ner och läsa Les Miserable innan det är dags för ghost whisperer och vindruvor.


Senare ska jag skotta, orkar inte riktigt ännu. Ikväll händer inte mycket, jag orkar sällan laga två måltider på en och samma dag. Lagade lax med ugnsbakade rotfrukter och en mango-gräddfils-sås till det. Får se vad jag gör ikväll.


Nej nu ska jag gå ner och sätta mig in i 1800-talets Frankrike en stund. Tjadå

Av Sofia Ohlsson - 23 februari 2010 09:50

Godmorgon, uppe med tuppen, eller nästan åtminstone. Jag var trött idag, dans igår och jag somnade faktiskt snabbare eftersom jag var lite trött i kroppen jämfört med en dag då man bara varit hemma. Men upp klockan nio var inte det roligaste, när jag väl var uppe gick det bättre.


Igår satt jag och skrev om hela projektrapporten - så långt jag kommit - efter att ha laddat ner word så det blev rätt med typsnittet och inga versaler. Har mejlat in den till läraren så hon svarar väl sen med lite rättningar. Om tio minuter startar jag att skriva igen, jag har kommit på att mitt schema inte kommer hålla hela veckan ut, tillslut kommer jag inte kunna skriva mer på rapporten utan måste ha hjälp. En och en halv-timmes läsning funkar inte heller på eftermiddagen, jag vill ju inte läsa allt tio gånger om liksom.


Till lunch tänkte jag göra lite lax och potatis, jag försöker komma på nyttiga men goda saker som jag kan laga till mig själv, inte alltid så himla lätt.


Nu tänkte jag iallafall borsta tänderna innan jag startar med rapporten, Ha det bra kära vänner.

Skapa flashcards